Re: NASK - wymiana opinii

Autor: obi (obi_at_usun-to.skrzynka.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 18:21:58 MET DST

Użytkownik "adam / konta.pl" <adam_at_konta.pl> napisał w wiadomości
: Witam,
:
: temat - 'dlaczego NASK zarejestrowal microsoft.pl, a nie czepia
sie
: winamp.pl' - odpowiedz jest prosta, bo firma rejestrujaca
microsoft.pl miala
: do niej prawo, nikt jej nie zabronil nazwac sie 'Microsoft' i
zarejestrowac
: domene. A czy rejestrujacy winamp.pl ma firme o nazwie 'winamp' ?
Jakby
: mial - to mialby domene.
:
: Dlatego moim zdaniem nalezaloby raczej skupic sie na temacie
dlaczego nazwa
: firmy wedlug NASK musi byc zwiazana z nazwa rejestrowanej domeny

Mam pytanie, nie mam zadnej firmy i chce zarejestrowac domene
blabla.pl czy najpierw pownienem otworzyc firme o tej nazwie czy
tez dostane ta domene bez tego? Jesli moge zarejestrowac ta domene
nie majac nic wspolnego z jej nazwa (ani sie tak nie nazywam ani
nie mam takiej firmy) to przez analogie domena winamp.pl rowniez
powinna zostac zarejestrowana, skoro nie ma w polsce
zarejestrowanego znaku handlowego winamp to nazwa ta wg prawa jest
tylko zlepkiem liter bez znaczenia i kazdy moze jej uzywac,
oczywiscie IMHO. Jesli sie myle prosze o sprostowanie.

Pozdrawiam
obi
obi_at_skrzynka.pl