Re: NASK - wymiana opinii

Autor: adam / konta.pl (adam_at_konta.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 16:58:24 MET DST

Witam,

> A powinni rejestrować wszystko wg kolejności zamawiania, ponieważ
> zawsze można założyć DG i za 30zł zmieniać nazwę prowadzonej
> działalności i rejestrować kolejną domenę.
> Ale ponieważ z nudów wypocili idiotyczny regulamin, to mają teraz
> pasztet. I renomę gorszą niż TPSA.

Zauwazylem, ze wszystkie najwieksze firmy w branzy IT (i nie tylko :-) maja
ogromna ilosc przeciwkow, aczkolwiek wiekszosc z ich uslug i produktow i tak
korzysta. Microsoft, TPSA, NASK sa chyba sztandarowymi przykladami.

Nawiazujac do wczesniejszych dyskusji... Rozmowy zeszly na jeden przynudnawy
temat - 'dlaczego NASK zarejestrowal microsoft.pl, a nie czepia sie
winamp.pl' - odpowiedz jest prosta, bo firma rejestrujaca microsoft.pl miala
do niej prawo, nikt jej nie zabronil nazwac sie 'Microsoft' i zarejestrowac
domene. A czy rejestrujacy winamp.pl ma firme o nazwie 'winamp' ? Jakby
mial - to mialby domene.

Dlatego moim zdaniem nalezaloby raczej skupic sie na temacie dlaczego nazwa
firmy wedlug NASK musi byc zwiazana z nazwa rejestrowanej domeny - przeciez
sa firmy, ktore chcialyby posiadac po kilka domen, na roznorakie serwisy,
portale etc, a przeciez nazwa firmy moze byc tylko jedna... Wiadomo jak jest
z domenami .com - mozna zarejestrowac co sie chce, a spor o ewentualne prawo
do domeny rozstrzyga nie rejestrator, a odpowiedni sad. Kto pierwszy ten
lepszy. Znikna wowczas wszelkie pogloski o korupcji w NASK, a przede
wszystkim (moim zdaniem) bardzo poszlakowana opinia o nim...

Uwazam, ze toczaca sie tu dyskusja o konkretna domene nie ma sensu - trzeba
pomyslec globalnie i dazyc do zmiany faktu o ktorym wspomnialem wyzej -
niech bedzie jak na zachodzie.. Oprocz faktu wrecz automatycznego odrzucania
wnioskow z kolejki, z powodu nieprzedstawienia odpowiednich dokumentow w
celu ustalenia posiadanego prawa do nazwy domeny i doslownie 2 przypadkow,
ktore nie byly az tak 'razaco pograzajace' NASK (a ktore zostaly
'naprawione' po jednym faxie), nie mam im prawie nic do zarzucenia. A
wnioskow przez moje rece przeszla grubo ponad setka.

Panowie z NASK - tylko czy naprawde chcac stworzyc witryne o zuzlu, musze
miec firme 'zuzel' ? Przeciez to ponizajace ;) Nasza firma to firma typowo
hostingowa - zajmujemy sie wiec m.in. posrednictwem w rejestracji domen .pl
dla naszych klientow (oczywiscie nieodplatnie). I az czasem rece opadaja, bo
klient chce domene i jego nie obchodzi ze to sprawa od nas niezalezna, a
NASK odrzuca kolejne wnioski tlumaczac sie brakiem prawa do domeny,
tymczasem domena czesto naprawde _nie_jest atrakcyjna i _na_pewno nikt jej
nie chce kupic w celach jak panowie od ziolek... I co na to klient ? Klient
na to 'CIV jest zly, bo juz mi miesiac strona nie dziala, a miala odrazu'

ps. to wszystko moje osobiste mysli przelane na klawiature w czasie przerwy
na kawe (plyn spozywczy, tym razem nie motocykl ;)
pozdr.

--
Szendzielorz Adam
E-mail: adam_at_civ.net.pl