Re: Inf

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 17 Jun 2001 - 21:39:12 MET DST

Michal Zalewski napisał:

> Kiedy tak sie sklada, ze oni ani nie tworzyli, ani nie interpretuja
> polskiego prawa.

Czy ty naprawde jestes tak naiwny ?
Nie ma czegos takiego jak prawo polskie, jest prawo i istnieja zaleznosci
miedzy krajowi a europejskimi legislacjami, a poza europejskimi.
Przeciez ustaw nie pisze sie z powietrza, ale najpierw zbiera ustawodawstwo
ze swiata dotyczace przedmiotu sprawy i dyskutuje, co jest wlasciwe dla
lokalnych potrzeb.
A polskie prawo interpretuja rozne kancelarie na calym swiecie.

> Spod ustawy o ochronie danych osobowych, bo o niej
> mowimy, wylaczone sa zbiory danych tworzone na potrzeby wlasne czy tez
> potrzeby zycia codziennego (niemal dokladnie tak jest to sformulowane).

za dokladnie to jednak nie jest:

"4.Ustawy nie stosuje się do osób fizycznych, które przetwarzajš dane
     wyłšcznie w celach osobistych lub domowych.
"
A znow pozostaje do omowienia, co rozumiemy pod "celem osobistym lub domowym"

> Powtarzam, jesli chodzi o maile zawarte w mojej
> skrzynce, nie masz w swietle tej ustawy prawa domagac sie usuniecia
> ktoregos z nich, nie musze tego zbioru w GIODO rejestrowac, etc, etc.

a po co rejestrowac zbior czy baze danych, ktora ulega codziennej modyfikacji

a jej struktura zmienna jest ?

"1.Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
     1) osoba, której dane dotyczš, wyrazi na to zgodę,
"
"
Prawa osoby, której dane dotyczš

                         Art. 32.

   1.Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
     danych, które jej dotyczš, zawartych w zbiorach danych, a
     zwłaszcza prawo do:
     1) uzyskania wyczerpujšcej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz
     do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej
     nazwy, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba
     fizyczna - jej miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska,
"

> Dopoki nie spotykasz sie z w/w opisana sytuacja (cele zarobkowe lub
> lamanie prawa), nie masz podstaw nakazac mi obchodzenia sie z Twoimi
> danymi w jakikolwiek sposob w swietle tejze ustawy - bo to na nia sie
> powolywales (pomijajac juz to, ze mail nie musi zawierac takich danych).
> Moge sobie Twoimi danymi osobowymi wytapetowac pokoj, i nie mozesz zmusic
> mnie do usuniecia ich, w swietle ustawy o ochronie danych osobowych

Jaki ty jestes dziecinny.
Z chwila gdy mnie poinformowales , ze gromadzisz moje posty/ maile,
zawierajace niewatpliwie
dane osobowe, co widac na usenecie,
podlegasz obowiazkowi kazdorazowego udzielania odpowiedzi, ze zgromadzone
dane przetwarzasz
wylacznie w celach osobistych i domowych (???) jako osoba fizyczna.

Co wiecej, takie prawo wynika z Art 32
"
1.Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
     danych, które jej dotyczš, zawartych w zbiorach danych, a
     zwłaszcza prawo do:
"
a ty kazdorazowo musisz wykazywac, ze przetwarzania danych dokonujesz
wylacznie w celach osobistych i domowych (???)

Co wiecej. Jezeli nie odpowiesz na zapytanie, to powstaja niewatpliwe
podejrzenie,
ze podjales sie przetwarzania danych w innych celach, niz wylacznie osobiste
lub domowe.

> (nie
> praw autorskich, bo nie o tym mowilismy, czyz nie? zreszta nawet tutaj,
> ustawa o prawach autorskich definiuje dosc szeroki margines czynnosci,
> ktore poslugujac sie czyims dzielem nie naruszaja jego praw wlasnosci
> intelektualnej i mysle ze moj pomysl wytapetowania pokoju nie podpadalby
> pod ustawe).

Podpadalby.
"fair use" obowiazuje rowniez w zakresie wyznaczonym prawami autorskimi.
"fair use" e-maili to odbieranie, kopiowanie, edycja, ew. drukowanie,
archiwizowanie, ..

Tapetowanie pokoju e-mailami osob prywatnych to juz jest "not-fair lub
unfair use"
i tutaj wkracza kancelaria prawna, chroniace prawa autorskie swojego klienta.

Prawo internetowe jest doprawdy bardzo spojne i logiczne.
Wystarczy sie z nim zapoznac.

a na koniec, na lepsze trawienie:

"1.Kto przetwarza w zbiorze dane osobowe, choć ich przetwarzanie
     nie jest dopuszczalne albo, do których przetwarzania nie jest
     uprawniony, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
     pozbawienia wolności do lat 2.
"