Re: Adresy e-mail a ochrona danych osobowych

Autor: Lukasz Komsta (luke_at_ariadna.pl)
Data: Thu 14 Jun 2001 - 23:41:21 MET DST

Jacek wrote:

> Chyba nie czytasz RFC.
> RFC to instrukcje wojskowe, takie jakie okreslila Arpha.

Wojskowe w przypadku sieci wojskowej. W przypadku Internetu są tylko
specyfikacją standardu i mają wyłącznie charakter rekomendacji. Jak
wyżej napisaem.

> To ze internet ma taka strukture jak ma i jest stabilny na swiecie, zawiera swoim
> wojskowym zrodlom, pierwotnie jako system komunikowania sie jednostek wojskowych,
> potem system komunikacji uczelni i naukowcow, pracujacych w miedzynarodowych projektach
> (CERN), a potem dopiero przeszedl do cywila i komercji.

Tak, co nie przeczy temu, co piszę wyżej.

> Tak wiec caly System usenetu musial zostac zdefiniowany, jako system zamkniety.
> A co nie opisane normami, to nie stanowi systemu Usenetu.

Bo google i deja nie stanowią usenetu. Usenet to system serwerów
pracujących pod kontrolą demonów protokołu NNTP, wymieniających pomiędzy
sobą zunifikowane newsgrupy. I nic więcej. Jeśli napiszesz do tego
archiwizer, albo frontend www, to to nie jest już usenet. Twój komputer
z Netscape to nie jest usenet, to tylko jego frontend.

> A gdy dom, to projekt musi spelniac normy dla kuchni, dla rozmiaru drzwi, okien, podlaczen
> sanitarnych.

Ale nie muszę na projekcie zaznaczać, gdzie postawię stół i krzesło, i
gdzie będę świecił podłączoną do gniazdka lampką. A google i deja to
takie podłączone lampki, zgodne z RFC.

> a skad to wyczytales ?
> RFC sa takimi samymi regulacjami prawnymi jak kodeks, gdyz reguluja materie, ktora opisuja
> na zasadzie wylacznosci, a zostaly zatwierdzone przez organizacje odpowiedzialne za rozwoj
> internetu.

To, że są regulacjami, nie znaczy, że są regulacjami _prawnymi_.
Regulacjami prawnymi są ustawy, rozporządzenia, zarządzenia etc. Nie
możesz podać nikogo do sądu za to, że jego serwer nie jest zgodny z RFC,
bo RFC są wyłącznie rekomendacją (Request For Comments).

> Tak sa orzekane sprawy zwiazane z wypadkami samochodowymi i uznawana odpowiedzialnosc
> producenta za jakosc ogumienia, za wystrzeliwanie poduszek, za jakosc ukladu hamulcowego
> itd..

Ale te normy nie są "regulacjami prawnymi", lecz tylko normami.

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *