Re: Adresy e-mail a ochrona danych osobowych

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Jun 2001 - 22:50:31 MET DST

Lukasz Komsta napisał:

> Jak znajdę, napiszę, gdzie to czytałem.

> A to gdzie z kolei Ty czytałeś?

nie wyczytalem ale dlugo na ten temat rozmawialem na alt.config
oni po prostu nie maja europejskiej swiadomosci, ze nalezy sie usenetowi ochrona w
zakresie praw autorskich.
Gdy napisalem ze e-mail = usenet post = e-mail
to tez niewiele potrafili odpowiedziec,
stad problem jest transgraniczny, bo co z tego ze ktos bedzie cos chronil lokalnie,
gdy to przenika granice i ochrone traci.

I analizy statystyczne , rankingi usenetu beda robione na tym skrawku ladu, gdzie
zadne prawo autorskie nie zaglada.

> Bo nie musi. Tak samo jak RFC dotyczšce protokołu HTTP nie musi opisywać
> procedur chronienia dzieci przed pornografiš zawartš na tych stronach, a
> projekt domku jednorodzinnego nie musi zawierać instrukcji urzšdzenia w
> nim przyjęcia imieninowego.

ale to nie jest niestety tak,
system usenet nie przewidywal wyciekania informacji z usenetu, poza standardowym
czytaniem grup i pisaniem do nich, ewentualna subskrypcja,
nawet nie przewidywal powstanie czegos takiego jak Deja z webowym interfejsem.

i teraz gdy powiesz, ze wolno ci robic analizy statystyczne w celach komercyjnych, a
nie naukowych i zaczniesz je udostepniac, publikowac, to predzej czy pozniej trafisz
do sadu,
chocby dla testu i jak bedziesz chcial,
to moj adwokat moze w kazdej chwili wystapic z bardzo niskim powodztwem, aby zrobic
case.
(nie kase ), tylko aby prawomocne orzeczenie zostalo wydane.

Zobaczymy do jakich wynikow dojdziemy w sadzie.
Jacek