Re: Adresy e-mail a ochrona danych osobowych

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Jun 2001 - 22:28:58 MET DST

Lukasz Komsta napisał:

> Gdzieś czytałem, iż opublikowanie posta na newsach jest równoznaczne z
> opublikowaniem artykułu w prasie.

Gdzies, cos,
to ma wartosc zerowa.
Niestety usenet jest traktowany przez amerykanskich configgow jako rejestracja
rozmowy
i dopoki instytucje prawne nie zapewnia autorskiej ochrony korespondencji do
usenetu,
tak dlugo bedzie trwal miedzynarodowy balagan.
Ze to co chronione w Polsce w Stanach chronione nie jest.
A i tak to wszystko razem laduje do archiwum Google, czy gdzie indziej.

Jedyna szansa to wystapic o ochrone praw autorskich wobec postow wyslanych do
usenetu
i wygrac sprawe, bedzie case , to bedzie wiadomo.
Nie ma case'u to nadal nie wiadomo co jest grane.

> Nie wiem tylko, czy dotyczyło to prawa
> polskiego, czy zagranicznego. Jeśli polskiego, to trzeba zadać pytanie,
> czy można zrobić ranking autorów artykułów prasowych bez ich zgody.

No wlasnie pewnie nie mozna, bo system Usenetu nie opisuje w RFC procedur
rankinkowych,
badan statystycznych itd itd.
Czyli pewnie gdy taki ranking sie pojawi to wszyscy z tym poleca od razu do
sadu, aby wygrac wysokie oszkodowanie za naruszenie dobr osobistych.

Ja uwazam, ze piszac do Usenetu uzyskuje pelna ochrone praw autorskich.
Jacek