Re: Rozpoznawanie lokalizacji po adresie IP

Autor: Zbig Andrzej Gintowt (zbigg_at_cable.net.pl)
Data: Tue 22 May 2001 - 07:52:00 MET DST

Użytkownik "Radek Szamrej" <rst_at_tenbit.pl> napisał w wiadomości
> Juz od pewnego czasu meczy mnie problem stwierdzenia, na podstawie
> znajomosci adresu IP klienta, z jakiej sie on lokalizacji laczy.
======================
Radek!
Nie sugeruj sie nazwami domen, bo te sa mylace. Ktos sobie wykupil domene i
w przypadku skargi bedziesz pisal do tego , ktory Ci akurat "miesza".
Ja uzywam programu NeoTrace Pro, ktorym mozesz trasowac IP domeny , ktora
Cie interesuje (musisz ustalic z "wlasciwosci" pliku z jakiego IP wiadomosc
zostala nadana. UWAGA: czesto wiadomosci sa forwardowane przez kilka
routerow, zeby ukryc nadawce! Trzeba to robic z namyslem!). Kiedy program
dojdzie trasa do badanego IP, w zakladce "network" przeczytasz wszystkie
dane o posiadaczu IP oraz o tym , kto nadal (sprzedal ) nazwe domeny.
Szukanie po nazwach registrantow jest zawodne i czesto nie prowadzi do celu,
bo jest ich mnostwo. Ktos wyzej napisal ze RIPE jest registrantem
europejskim - to prawda, ale istnieje dziesiatki innych, ktorych nie
znajdzie sie we whois RIPE.NET.
Powodzenia
Zbig Andrzej Gintowt
zbigg_at_cable.net.pl