Re: Szczyt spamerstwa - wyjasnienia

Autor: Zbig Andrzej Gintowt (zbigg_at_cable.net.pl)
Data: Tue 22 May 2001 - 07:39:20 MET DST

Użytkownik "Przemek <SAKO> Galczewski" <sako_at_infinity.waw.pl> napisał w
wiadomości news:3B092905.88EE711B_at_infinity.waw.pl...

> To: sako_at_infinity.waw.pl
> Subject: Jade na wakacje !!!
> Sender: Nobody <nobody_at_baza.wypoczynek.pl>
> From: Ania <mail_at_wakacje.pl>
> Date: Mon, 21 May 2001 10:49:39 +0200
>
> do dziela admini :)
==============================
Przemek, Twoj problem jest jednym z mniej klopotliwych, bo te bardziej
klopotliwe preparowane sa przez spamerow "kamuflujacych" sie znacznie
lepiej.
Jesli w tej "bazie wypoczynek" nie "miales okazji" dac wyraznego
upowaznienia do wysylania spamu, po prostu sprawdz, kto jest registrarem
domeny, a nie zakladaj zadnych filtrow (w ten sposob mozna zafiltrowac sie
na smierc, to jest dobre na gupach dyskusyjnych, kiedy chcemy wylaczyc
wypociny jakiegos glupka, ktorego nie jestesmy w stanie czytac nawet
naglowkow). Ale do rzeczy: kiedy ustalisz registrara, wyslij e-mail na adres
abuse_at_registrar z tytulem SPAM ! i w tresci listu wkopiuj pelny tekst
skopiowany z "wlasciwosci" otrzymanego spamu. Ci ktorzy rejestrowali domene
beda juz wiedzieli co zrobic z delikwentem. Wszelkie porady, ktore
przeczytalem wyzej sa polsrodkami i tym sposobem nie zwalczymy lamerstwa.
Jesli ktos zaplacil i ma swoja domene to na reklame jest prosty sposob:
zalozyc strone www i czekac, kto na nia wejdzie, zeby przeczytac tresci,
ktore sa do przekazania. Wysylanie ich matomiast po skrzynkach pocztowych
jest dzialaniem, ktorego nie toleruje zaden z registrantow. Ja robie to tak:
uzywam programu NeoTracePro i trasuje IP z ktorego spam zostal wyslany.
Program oprocz trasy do IP podaje mi w zakladce "network", kto jest
wlascicielem domeny i kto te domene rejestrowal.
W Twoim przypadku domena baza.wypoczynek.pl
[IP 195.116.130.211] (IP wziety z "wlasciwosci" pliku. ktore cytujesz,
nalezy do SOFTELU - biura uslug informatycznych w Gdansku. Registrantem jest
TPSA (PL) i do nich na adres abuse_at_tpsa.pl trzeba wyslac 100% tekstu
zrodlowego, ktory uzyskasz otwierajac "wlasciwosci" otrzymanego spamu. W ten
sposob ja "zalatwilem" jednego "zoltka" z Taiwanu, ktory z maniackim uporem
przysylal mi codziennie rano e-mail z chinskimi "robakami" i nie moglem sie
drania pozbyc.
Nawet zalozenie filtru nie bylo mozliwe. Teraz mam spokoj i ta metoda bede
walczyl z kazdym spamiarzem. Gdyby wszyscy tak postepowali - spamiarze
wreszcie przekonali by sie jak nalezy publikowac w Sieci swoje akcesoria.
Pozdrawiam
Zbig Andrzej Gintowt
zbigg_at_cable.net.pl