Rozpoznawanie lokalizacji po adresie IP

Autor: Radek Szamrej (rst_at_tenbit.pl)
Data: Sun 20 May 2001 - 23:37:24 MET DST

Juz od pewnego czasu meczy mnie problem stwierdzenia, na podstawie
znajomosci adresu IP klienta, z jakiej sie on lokalizacji laczy.

Chodzi mi o ustalenie np. kontynentu, panstwa, ew. regionu, ew. miasta...
(np. wykrycie jezyka), uzywajac jedynie numeru IP (nie naglowka HTTP)

Czy istnieja jakies reguly za pomoca ktorych przyznawane sa adresy IP?
Czy istnieje gdzies, dostepna za free, baza danych przyznanych numerow IP z
przyporzadkowanymi lokalizacjami.

Bardzo prosze o wszelkie informacje na ten temat, mysle ze przydadza sie one
wielu net-maniakom :)

P.S. Czy jedyna mozliwosc to "skorzystanie" z DNS'a i wyczajanie po koncowce
nazwy domeny? Czy jest gdzies w sieci dostepna bogata lista koncowek domen
.pl, .fm, ... z przypisanymi lokalizacjami?

Pozdrawiam

Radek
rst_at_tenbit.pl