Re: Szczyt spamerstwa - wyjasnienia

Autor: Andrzej Iwanek (andyiv_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 20 May 2001 - 17:36:12 MET DST

Sorry, ze z opooznieniem, ale po prostu stracilem troche zapalu(oslabili
mnie swoja bezczelnoscia). Wyjasniam wszystkim, ze nie bylo adnotacji, ze
wyslano za zgoda czyjas, zreszta niemozliwe (mam nadzieje) by bylo to na
dwoch roznych serwerach pocztowych. Z objasnien firmy dowiedzialem sie, ze
zostal moj adres kupiony - bede dociekal od kogo i dla czego. Najbardziej
wkurza mnie, ze firma uwaza, ze jednorazowe to nie spam. Zreszta zacytuje
kawalki wyjasnienia :

     poniewaz prowadzimy dzilalnosc zgodna z obowiazujacym w Polsce
     prawem,

pewnosc siebie ;) - i to przed prawomocnym wyrokiem

     jednym z elementów walki o Klienta jest mailing
     ...Korzystamy z adresów znajdujacych sie w bazie
     danych, która zgodnie z prawem zakupilismy. Do tej pory wyslalismy
     listy pod
     ok. 2 - 3% posiadanych adresów (na litere A oraz czesc na B) i
     jestesmy
     bardzo zadowoleni z ilosci odpowiedzi i zapytan, które
     otrzymalismy od
     róznych firm.
     .......Jednoczesnie ilosc pozytywnych reakcji bierze zdecydowana
     góre nad reakcjami negatywnymi (do tej pory otrzymalismy od 8 osób
     prosbe o wykreslenie z listy mailingowej oraz od 7 osób maile
     podobne trescia do Panskiego).

- Ci co maja na C i D nidlugo sie uciesza ;)), poza tym tez nie zawsze
reaguje na spam

     Przed zakupem bazy dostalismy informacje od firmy, która nam ta
     baze
     sprzedala o interpretacji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych w
     stosunku do
     wysylki ofert mailem, a pózniej nasz prawnik potwierdzil te
     informacje w
     biurze Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Z punktu widzenia
     prawa nie
     popelniamy zadnego wykroczenia.

to do sprawdzenia - akurat bede dociekal skad i dla czego - a prawnik tez
moze sie mylic (a moze go wcale jednak nie bylo???)

     .... nie wiem na ile Pana grozby sa powazne, ale w
     przypadku jakichkolwiek Pana dzialan pozostajacych w sprzecznosci
     obowiazujacymi w Polsce przepisami prawnymi nasi prawnicy podejma
     stosowne
     kroki, a Pan moze byc pociagniety do odpowiedzialnosci prawnej.

pogrozic paluszkiem, co by nie podskakiwal - po pierwszej odpowiedzi firmy,
ktora poinformowala mnie, ze to co dostalem to nie spam, tylko pierwszy raz
wyslana informacja, oraz co mnie juz calkiem rozwalilo -taki tekst:

     Na koncu wyslanej przez nas odpowiedzi bylo przeproszenie osób,
     które
     otrzymaly nasza informacj, a stanowi ona dla nich "zasmiecanie
     skrzynki".
     Krótko, grzecznie kulturalnie

wyslalem ostrzejszy nieco mail, gdzie w podpisie bylo "bez pozdrowien, u
progu wojny"

     Pana maile zachowujemy, zeby w przypadku jakichkolwiek zdarzen
     mogly
     stanowic dowód w sprawie, a z tego co Pan z pewnoscia wie,
     identyfikacja
     jakiegokolwiek nadawcy maila nie jest utrudniona.

wiem, ze identyfikacja jest mozliwe, wiem ze tez nie musi ;)), zreszta
wysylalem swoje maile z identycznym ustawieniem, nie musze sie chowac -
zreszta nie siegam do takich srodkow - jednym slowem BardzoPowaznaFirma
moovi mie : zamknij pysk, bo jak nam ktos nabruzdzi, to wiemy, ze to ty
(ROTFL)

     Jednoczesnie, jezeli zyczy Pan sobie usuniecia adresu (adresów) z
     bazy -
     jest to oczywiscie mozliwe. Prosze przeslac PUSTEGO maila o
     temacie:
     USUN <<AAXXXXX>> lub USUN <<AAXXXXXX>>
     gdzie: AA - sa to dwie litery z numeru zamieszczneggo pod listem,
     a X to
     cyfry tegoz numeru

jak rozumiem instrukcja dla gospodyn domowych, u mnie firma gdy tylko
zakoncze dochodzenie, wyladuje w kf

     PS. Kilka lat temu byla w ksiegarniach dostepna pozycja pana
     Kamyczka
     regulujaca zachowania w towarzystwie, przy stole, w rozmowie
     osobiste,
     telefonicznej, w róznych okolicznosciach, w których sia
     znajdujemy. Polecam
     Panu te pozycje - mysle, ze wówczas bedzie Pan odrobine
     kultaralniejszy.

Czyli spamerstwo, ale mile jest kulturalne, a jak sie czlowiek wk... na
idiotyczne tlumaczenie i zgrzytnie zebem, to jest cham.

to wszytko - dlugie :(( - ale chyba nie koniec - sprobuje wysledzic, skad
zatem moj adres (dwa) w zakupionej bazie - jezeli legalnie, to zrezygnuje z
dobrodziejstwa, ktorym ktos mnie obdarza i poprosze o usuniecie mnie z
takiej bazy.