Re: Aktualizacja top100.pl

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_post.pl)
Data: Wed 16 May 2001 - 11:08:24 MET DST

> Dla przykladu podam iz firma NetArt od 7 maja nie moze doprosic sie o
> dopisanie na liscie top100.pl lacza do nowego operatora sieci szkieletowej
> jakim jest Multinet. To samo tyczylo sie w momencie gdy firma NetArt
> uzyskala swojego AS'a i uruchomila lacza BGP, oraz gdy probowala zmienic
> swoje dane adresowe na stronach. Mysle ze podobny problem ma jeszcze kilka
> firm w Polsce dlatego postanowilem poruszyc ten problem na forum
publicznym,
> gdyz lista top100.pl stanowi obecnie jedna z najpowazniejszych baz o
> [...]

Witam.
Juz to kilka razy pisalem - ale powtorze jeszcze raz. Top100 jest moim
prywatnym projektem, wyklepanym kiedys dawno temu w ramach wolnego czasu i
zainteresowania tematem. I administruje tym tez w ramach wolnego czasu i
checi - raz czasami dwa razy na miesiac aktualizuje baze przez wpisanie
nowych/zmienionych rekordow ktore otrzymalem od ostatniej aktualizacji...
Wiec prosze troche cierpliwosci - tym bardziej ze droga emailowo przyjelem
Panstwa wniosek o dopisanie lacza do mtl (poprosilem o traceroute i nie
mialem zadnych uwag co do mtl'a). Takie ciagle przepychanki ze strony kilku
firm (tak tak na kikaset firm zarejestrowanych na top100 ciagle slysze
jeczenie ze strony kilku) spowoduje ze pewnego dnia powiem dosc i skasuje
caly serwis.

> Mam nadzieje iz list ten przeczyta ktos z administratorow serwisu
top100.pl
> i ustali jasne regoly ktore beda stosowane dla wszystkich. Informacje na
> top100.pl nie moga byc przeciez sprzeczne z oficjalnymi bazami RIPE.

Informacje dot. lacz zawarte na top100 nie sa opierane na bazie ripe a
jedynie na wnioskach przeslanych przez firmy i testach czy zgadzaja sie ze
stanem rzeczywistym (tracerouty, wyciagi z tablic bgp). Jezeli jakas firma
nie wysle info o nowym laczu ktore rzeczywiscie jest i dziala to tej
informacji nie ma na top100. To samo jak firma wysle info o laczu ktore
dopiero jest wdrazane.

> Wynika z niej iz powyzsza firma posiada jedynie BGP z AS5617 (TPNET) i
> AS8286 (ACI Automous System), tymczasem na liscie laczy figuruje: tpnet,
> pol34, ipartners, ebone, gix.

> ZAGADKA: jak sie nazywa firma wskazana powyzej i kto administruje
top100.pl?

Jeszcze jedno - ja wiem ze firme NetArt bardzo boli ze jest na 3 miejscu
top100 i zbyt predko wyzej nie podskoczy. Ale to nie jest powod aby atakowac
home.pl ktore jest na pierwszym.

pozdrawiam
Stefan Jurczyk