Ilość komputerów za

Autor: Marek Pajak (marekp_at_wp.pl)
Data: Wed 16 May 2001 - 10:25:17 MET DST

Witam

Po roku oczekiwania w końcu do mojego gniazdka kablówki zostanie
podłączony Internet. Wszystko fajnie tylko że...
Dostawca zastrzega sobie że do jednego "modemu" może być podłączony
tylko jeden terminal ( po prostu jeden komputer). Za dodatkowe
"terminale" każe sobie dopłacać.
Niestety tak się składa że ja mam swoją własną małą sieć z czterema
"terminalami" podpiętymi do HUBa. Wychodziło by na to, że powinienem
zapłacić za wszystkie cztery terminale, mimo że "ściągał dane" będzie
tylko jeden (reszyta to doświadczalne serwerki). Ale nie w tym rzecz.
Otóż zapytałem się co będzie jak zadeklaruję tylko jeden komputer,
postawię na nim maskaradę, a za nią będzie cała moja sieć?
I dowiedziałem się, że dostawca może to sprawdzić "po numerze karty
sieciowej"!
O so chozi???
Czy faktycznie może to sprawdzić? Ba! Co z maskaradą? Wydawało mi się że
komputery które są za nią podłączone nie są niewidoczne z zewnątrz, a
więc i nie można określić ile ich faktycznie jest...
Pomóżcie "domorosłemu adminowi" w rozwikłaniu tej zagadki.
W jaki sposób dostawca może określić ile faktycznie komputerów jest
podpiętych do "gniazdka".

Pozdrawiam
Marek