Re: "300.000 adresów e-mail z Polski i Europy."

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 15 May 2001 - 13:33:11 MET DST

Dnia 15 May 01 o godz. 2:29, darecki_at_wytnij.sobie.to napisal(a):

> Mieszasz rozne rzeczy. Czy ja gdzies pisalem o spamerach? Nie, pisalem
> tylko o zbieraniu danych.
>
> Czy dlatego, ze nozem mozna zabic bedziesz zwalczal producentow nozy? A co
> z mlotkiem?

A co z bronia palna? ;->
W przypadku noza, mlotka itp. glownym ich przeznaczeniem jest co innego niz
zabijanie. Bron palna natomiast sluzy *tylko* do zabijania, i dlatego jej
posiadanie, produkowanie, sprzedawanie itp. bez odpowiednich zezwolen jest
karalne.

> Takie bazy jak wspomniana tutaj moga byc legalne, co nie znaczy ze po
> zakupieniu takiej bazy nabywca nie popelni np. wykroczenia uzywajac tych
> adresow.
>
> Wymienionej firmie mozna zarzucic ze sama wyslala reklame spamem, ale nie
> ze sprzedaje jakis cdrom z "mailto: "

Jezeli istnieja uzasadnione przeslanki, ze glownym, jezeli nie jedynym, celem
stworzenia takiej bazy bylo udostepnianie adresow do celow spamowania, to
mozna. Zastanow sie dlaczego.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl