Re: "300.000 adresów e-mail z Polski i Europy."

Autor: Filip Rembiałkowski (filip_at_kolmet.com.pl)
Data: Fri 11 May 2001 - 16:13:27 MET DST

darecki_at_wytnij.sobie.to wrote:

> Przeciez jest juz opublikowany. Jak to sobie wyobrazasz - dajesz
> ogloszenie i kazdy kto je przeczytal jest obowiazany je zniszczyc albo
> utajnic? Przeciez moze dac gazete innemu, moze ja wypozyczac, moze ja
> przepisac, wyrzucic (i ktos znajdzie). MOze tez powtorzyc sasiadom, wyslac
> znajomym emailem, itp. Wszystko z tym moze (uwazajac na ew. prawa
> autorskie).

> NO i wlasnie to jest zgodne.

CO? Przekazanie sąsiadowi? Pewnie że tak, moje wątpliwości dotyczą
list wysyłkowych (spamlist) i _sprzedawania_ tychże,
a nie pożyczania sobie gazet czy posiadania listy adresów w np. netscapie.

Poza tym twoja sugestia, że

> zbieranie danych publicznie dostepnych jest wylaczone z ustawy

jest nieprawdziwa; art.25,ust.2,pkt 2 zwalnia tylko z obowiązku
poinformowania o utrwaleniu danych osoby, której dane dotyczą.
Art. 46 zwalnia również z obowiązku rejestracji takich zbiorów danych.
Natomiast zakres wykorzystania tych danych dalej jest kontrolowany.

> Nie, ale robia to z wlasnej woli i z konsekwencjami.

Nie rozumiem, mówisz tak jakbyś bronił spamerów.
Wspomniana ustawa _zabrania_ wykorzystania danych niezgodnie z
przeznaczeniem(art 29 ust 4).
Tutaj przeznaczeniem jest umożliwienie korespondencji z innymi użytkownikami
listy na określony temat.

Tak czy inaczej, niezależnie od wszystkich ustaw uważam że z chamskim spamem
trzeba walczyć,
żeby przestrzeń informacyjna w której się poruszamy nie upodobniła się do
poje..nego hyde parku,
w którym każdy drze się z całej siły i nie ma już czasu na słuchanie co do niego
mówią.

pozdro
Filip