Re: NASK i jego "nowe" cgi do rejestracji domen

Autor: Andrzej Krzysztofowicz (ankry_at_green.mif.pg.gda.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 10:05:01 MET DST

smarkacz <smarkacz_at_anathema.eu.org> wrote:
> I o to właśnie chodzi - skoro nie ma delegacji, nie ma też żadnego
> powodu żeby konfigurować obsługę domeny u siebie.

> To żeby nie zwiększać entropii, tak? Kosmiczna delegacja jest znacznie
> mniej groźna niż domena istniejąca u jednego providera.

Nie u jednego dostawcy, a na jednum hoscie. Jesli ten dostawca odpowiednio o
to zadba.

> Podobne jak dla adresów prywatnych pojawiających się w sieci
> publicznej.

Adresy prywatne w DNSie ? Zgoda.
Adresy prywatne w routingu ? Twierdze, ze jesli sie je dobrze skonfiguruje
(PMTU), to nie bedzie problemow.

> Nie "nie będzie pytał" tylko "nie dostanie odpowiedzi". To raz. Dwa,

A jakim cudem moga cie inne DNS-y pytac, jesli nie ma delegacji ?
I dlaczego nie dostanie odpowiedzi, jesli twoj serwer DNS obsluguje te
domene ?

> nie należy wpisywać do DNSu poddomen jakiejkolwiek istniejącej domeny,
> inaczej robi się burdel (wyjątkiem jest reverse dla adresów
> prywatnych, który wpisywać należy).

Chodz ci o wpisy typu

host.poddomena IN A ...

?
Istotnie z

poddomena IN NS ...

powinno sie to wykluczac.
Ale nie uwazam, ze dla pojedynczych wpisow nalezaloby tworzyc cala strefe.
Mozesz to jakos uzasadnic ?

> Tak szczerze mówiąc, jeśli ktoś obsługuje swoje delegacje na innym
> serwerze niż zapytania rekurencyjne to ten drugi powinien
> skonfigurować tak, żeby delegowane do pierwszego domeny kierował do
> niego bezpośrednio, nie szukając od root serwerów.

Ale to moze zrobic juz po powstaniu delegacji. Inne przeciwskazania ?

> ..domena zostaje zarejestrowana dla kogo innego i klienci jej nie
> widzą.

.. jak to stwierdzisz swoim systemem monitorowania, likwidujesz swoj DNS dla
tej domeny w trybie natychmiastowym. Co za roznica ?

> Ideałem by było, żeby obsługa domeny była włączana dokładnie w
> momencie uruchomienia delegacji przez NASK. Ale że tego raczej nie da

Tu sie zgadzamy. Moze wiec secondary DNS na serwerach NASKu. Dla wszystkich
;)

> się osiągnąć, lepiej żeby przez pewien czas istniały wpisy NS w NASKu
> bez obsługi, niż żeby istniała obsługa bez delegacji.. zresztą według
> tego, co NASK pisze na swoim WWW, w momencie zgłoszenia wniosku DNSy
> nie muszą być skonfigurowane do obsługi rejestrowanej domeny. I słusznie.

  Andrzej M. Krzysztofowicz               ankry_at_mif.pg.gda.pl
  tel.  (0-58) 347 14 61
Wydz.Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdanskiej