Re: ISP -- ale nie wiem czy można?

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_ipartners.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 09:41:28 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> Bez przesady. Jak czesto korzystasz (czy ktokolwiek korzysta) z takich
> rzeczy? Wyslesz np. 10 KB ICMP echo reply (niech tam beda dlugie pakiety)
> i przypada na to np. 1 MB TCP (ostroznie liczac, bo tak naprawde to pewnie
> znacznie wiecej). Jesli komus przeszkadza mtr itp, to nie wiem jak moze
> wytrzymac bedac swiadomym istnienia np. feedow alt.binaries i podobnych
> wypelniaczy.

Niestety wszystko jest kwestją skali. Są serwery mniej i bardziej narażone na
zalew pakietów diagnostycznych. Dla tych drugich bywa to prawdziwą plagą.
Swojego czasu sam propagowałem używanie narzędzi diagnostycznych. Niestety, o
ile ich użycie stało się prawie masowe, to poziom zrozumienia tego co pokazują
oraz konsekwencji ich stosowania jest u większości osób żałośnie niski.
Jestem przekonany, że akurat Ty zdajesz sobie sprawę iż wynik uzyskany dla ICMP
może mieć się nijak do transmisji na TCP, a to co pokazuje mtr czy traceroute
może nie mieć wiele wspólnego z rzeczywistymi opóźnieniami na łączu. Ale do
wielu osób to nie trafia.