Re: ISP -- ale nie wiem czy można?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 02:59:21 MET DST

Mariusz Krukowski <kruk_at_ipartners.pl> writes:

> Bo na samym początku źle podszedłeś do sprawy. A faktem jest, że coraz
> częściej
> ani ping ani traceroute, ani inne podobne narzędzia diagnostyczne nie będą
> prawidłowo pokazywać stanu sieci. Zbyt wiele osób ich nadużywa, a ma to
> fatalny
> wpływ i na sieć i na serwery.

Bez przesady. Jak czesto korzystasz (czy ktokolwiek korzysta) z takich
rzeczy? Wyslesz np. 10 KB ICMP echo reply (niech tam beda dlugie pakiety)
i przypada na to np. 1 MB TCP (ostroznie liczac, bo tak naprawde to pewnie
znacznie wiecej). Jesli komus przeszkadza mtr itp, to nie wiem jak moze
wytrzymac bedac swiadomym istnienia np. feedow alt.binaries i podobnych
wypelniaczy.

Inna sprawa ze Internet w Polsce jest drogi, a jakosc dostepu przez
najtanszego (?) providera w normalnych krajach bylaby uznawana za awarie
(nawet w czasach najmniejszego obciazenia).

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator