Re: internet przez radio

Autor: Anna Sikora (fruzia_at_polbox.WYCIEP-TO.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 08:40:05 MET DST

"Tomasz Jarzynka" <tomee_at_cpi.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Dla coraz wyzszych zakresow pochlanianie na atmosferze i jej zawartosci
rosnie coraz bardziej. Jednak jak sie dostanie zezwolenie na uzytkowanie
danego pasma na terenie calego miasta, to nikt nie smie tam bruzdzic.
I wtedy rzetelnie wykonane przekroje radiowe gwarantuja taki stosunek
sygnalu do szumu w niekorzystnych warunkach pogodowych, by miec
zadana stope bledow np 10^-6, 10^-7 czyli takie w ktorych stopa cell loss
jest akceptowalna...

> A na tym ATMie IP, a po co tyle warstw, to nikt nie wie ;]
> (wątpię, by się komuś przydał ATM switching do CDP. ale może...)

Atm jest potrzebny by powaznie myslec nad transmisjami wymagajacymi
stalego pasma i opoznienia. Channel Emulation Services (CES) czyli kanal
E1 do telefonow PRI itp. rzeczy puszczane razem z danymi, nie warto
robic inaczej niz w atmie

> Aha, i podzielą los Futuro ;P

Kocie Futro jeszcze nie zastartowalo porzadnie... :)
Moze przejma klientow formus

> Tu bedzie gorzej.
> Przez analogie, pewnie AT&T ;)
> A jak? Pewnie zestawiajac PVC w jakiejs chorej konfiguracji
> master/slave miedzy dwoma maszynami a nastepnie enkapsulujac ATM,
> optymalizujac MTU w warstwie IP, coby payload byl odpowiedni, itd.
> Ogolnie to nie wiem, bo sie tym nigdy nie bawilem.

Na Cisco GSR12xxx mozna uruchomic switchowanie atmu:
aal5 over mpls. W okrojony sposob ale jednak.
Rozwiazanie ewidentnie nastawione na ulatwiona
migracje z atmu do mpls-a.

Pawel/