Re: internet przez radio

Autor: Tomasz Jarzynka (tomee_at_cpi.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 22:13:33 MET DST

Anna Sikora wrote:

> Nie prostuj tego o czym nie wiesz na pewno. Na pewno atm mozna
> puscic wszedzie tam gdzie zapewnia sie kanal transmisyjny
> o stalej przepustowosci i opoznieniu. A takim jest LMDS z podzialem
> pasma metoda TDM.

No dobrze, nie zgłębiam, bo dobrze LMDSu nie znam, ale nie będzie
to ATM bezpośrednio w warstwie radiowej (pomijam samą sygnalizację w
radiu).

> Niech sobie 2.4 pochlania co chce. Oni chodza na 28 Ghz z zapasem
> mocy o ktorym Ci sie nie snilo.

Racja. Zapomniałem, że Formus i (hipotetycznie) CDP pracuje na 28
czy nawet 35GHz. I co miałaś na myśli, mówiąc o "zapasie mocy, o jakim
mi się nie śniło" ?

> Dopoki wykrawaja pasmo metoda komutacji kanalow a nie pakietow
> to gwarantuja to co sprzedaja. Inna sprawa ze sie pasmo marnuje.
> Na razie nie ma zadnej implementacji LMDSa z komutacja pakietow.

To w LMDSie można dzielić tylko pasmo?
Nie mówię, że nie, bo nie jestem żadnym autorytetem w tej dziedzinie.

> Pierwsze przymiarki sa w MMDSie gdzie pasma jest mniej a i tak np.
> Siemensowi to nieskoro wychodzi od prawie roku. I nie jest to komutacja
> pakietow ale komutacja i dynamiczny przydzial slotow. Taki _prawie_
> ATM over Air.

Nie wiem, nie widziałem ;)

> Na razie ATM jest w warstwie wyzej i to co sprzedaje CDP jest
> zwyczajnym atm over clear channel over air adekwatne do
> atm over hdlc over adsl.

A na tym ATMie IP, a po co tyle warstw, to nikt nie wie ;]
(wątpię, by się komuś przydał ATM switching do CDP. ale może...)

> Niech zaczna oszczedzac tam gdzie szastaja kapusta.

Aha, i podzielą los Futuro ;P

> Cennika nie musza zmieniac.

Niech wprowadzą jakąś opcję bez CIRu.

> Konkurs:
> Sa juz implementacje atm over ip.
> Prosze wskazac kto i jak to zrobil.

Tu bedzie gorzej.
Przez analogie, pewnie AT&T ;)
A jak? Pewnie zestawiajac PVC w jakiejs chorej konfiguracji
master/slave miedzy dwoma maszynami a nastepnie enkapsulujac ATM,
optymalizujac MTU w warstwie IP, coby payload byl odpowiedni, itd.
Ogolnie to nie wiem, bo sie tym nigdy nie bawilem.

--
Tomasz Jarzynka; tomee_at_cpi.pl 0601706601
"I am not prejudiced. I hate everyone equally."