Re: Do Kolegi z firmy oferujacej Internet satelitarny

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 09 Apr 2001 - 16:54:02 MET DST

On Wed, 4 Apr 2001, Jaroslaw Rafa wrote:

>+ Dnia 3 Apr 01 o godz. 5:46, Jaroslaw Zielinski napisal(a):
>+
>+ > > > > I czy bedziesz pisal to czy co innego to stan wiedzy w tym temacie
>+ > > > > jest znany i nikt nie wysyla danych bez TCP.
>+ [...]
>+ > Hm, mam wrazenie ze ladne pare dziesiatkow milionow ludzi uzywa sieci
>+ > komputerowych nie opartych na TCP(/IP). Takze do przesylania informacji
>+ > tekstowej.
>+
>+ W tym przypadku przez TCP nalezaloby rozumiec ogolnie handshaking.

IMHO spore nadużycie: pozwolisz że ja zapowiem iż komunikujemy się
 przez LAST ? :> "bo tam jest hanshaking" ;>
 Nie, nazywanie SNA, LATa, (VT-)X25, DECNETa i mnóstwa inszości "TCP" jest
nieporozumieniem. IMO (bez "H").

>+ Znasz siec realizujaca transmisje gwarantowana bez handshakingu? Bo ja nie.
                                     ************

 Jasne. Tylko co najmniej 3 z 4 ww. stosów protokołów AFAIK mają
"gwarancję" zrobioną w innej warstwie (2, łącze). I to *nijak*
nie przystaje do "TCP"...

>+ Expert to Expert, ale tam gdzie mowi sensownie, to nie nalezy sie go czepiac.

 To prawda. Tylko wrzucanie implementacji i koncepcji do jednego
worka prowadzi do co najmniej zabawnych :> skutków.

>+ Pozdrowienia,

 Wzajemnie !
 Gotfryd

--