Re: PGP nie jest juz bezpieczne?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 06 Apr 2001 - 12:07:37 MET DST

On Thu, 5 Apr 2001, Piotrek Kapczuk wrote:

>+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" [...]
[...]
>+ > Optymista.
>+ > Jak udało się wobec tego rządzącym obniżyć emerytury ?
[...]
>+ Zgadzam się tylko, że tacy emeryci to mają g* do powiedzenia w sejmie. Ale z
>+ takimi np rolnikami już władzy nie idzie tak gładko. Zależy kto mówie *nie*,

 Powoli.
 Emerytury NIE zostały obniżone aktualnym emerytom.
 Emerytury zostały obniżone *przyszłym* emerytom - w tym tobie
(no, jeśli jesteś emerytem to się mylę) i mnie, ale również:

>+ jeżeli jest to ktoś kogo "tupnięcie" coś znaczy to politycy się z takim
>+ zdaniem liczą.

...górnikom (nie "byłym" tylko aktualnym), hutnikom i komu tam
popadnie. Włączając wszystkich którzy "tupią".
 Chodziło mi o to, że operacja została podana tak że publika
się zgodziła. Jak pytanie zostało by zadane wprost, z rzeczywistym
obliczeniem wartości (a nie liczeniem przykładowej emerytury
od bazy w wysokości 200% średniej krajowej - bo tak było,
przykłady obliczania emerytur w czasie "propagandy za" zaczynały
się "jeśli zarabiasz 3500 zł...") - to "wszyscy" byliby przeciw.

>+ Coś mi się wydaje, że zbierze się spora grupka osób, którym
>+ taka przymusowa identyfikacja nie będzie się podobała.

 Kwestia "przyzwyczajenia", IMHO. Jak do dowodu i obowiązku
meldunkowego. "Coś" i tak da się przemycić poza systemem...

[...]
>+ > >+ Kompletne odarcie z anonimowości wielu osobom "nie leży" [...]
>+ > Może.
>+ > PESEL jest:
[...]
>+ Wiesz nie przyrównuj jakiegoś numerka do chipa wszczepionego pod skórę. To
>+ zupełnie inna jakość! W tym drugim przypadku masz prawie całkowitą kontrolę
>+ nad człowiekiem.
>+ Monitorujesz co zechcesz i kiedy zechcesz. Wielu ludzi ma
>+ swoje malutkie tajemnice, które spokojnie ukryją przed urzędnikiem
>+ uzbrojonym w PESEL.

 Obawiam się, że wielu ma takie których *nie* ukryją przed np.
ubezpieczalnią która "załatwi sobie" dojście do baz z nadmiarowymi
bazami :]

>+ Zgadzają się na kontrolę w zakresie swojego życia
>+ publicznego w społeczeństwie i mogą to jakoś monitoriwać, kto im grzebie w
>+ portfelu. W przypadku chipa takiej możliwości nie będą mieli (lub nie będą
>+ ufali takiemu rozwiązaniu)

 Oż ty... to to podejrzewasz że takiego chipa wprowadzi się
bez stosownych obietnic ochrony prawnej ? -;>
 Mało - ta ochrona będzie działała. Pewnie nie zawsze, jak
wszystko. I pewnie skuteczniej wobec "pewnych osób" o których
wspominałeś... :>

>+ Pozdrawiam optymistycznie

 Wzajemnie -:)
 Gotfryd