Re: PGP nie jest juz bezpieczne?

Autor: Piotrek Kapczuk (Piotr.Kapczuk_at_hoop.com.delete-me.pl)
Data: Tue 03 Apr 2001 - 16:23:20 MET DST

Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <smolik_at_stanpol.com.pl>
napisał w wiadomości

> [...]
>
> Optymista.
> Jak udało się wobec tego rządzącym obniżyć emerytury ?
> Informuję, że zabieg pt. "reforma emerytalna" polega głównie na
> obniżeniu emerytur o jakieś 10..15% kwoty bazowej, samej emerytury
> znacznie więcej (25% ? Korekty mile widziane).
> Nie jest moim celem dyskusja pt. "trzeba było to zrobić bo..." tylko
> stwierdzenie faktu, że propozcyja "obniżamy emerytury" została zaakcep-
> towana. A proste referendum z czytelnie podanym pytaniem by *nie*
> przeszło.
>
> Nadto ludzie wiele rzeczy mają gdzieś - dopóki nie jest za późno.

Zgadzam się tylko, że tacy emeryci to mają g* do powiedzenia w sejmie. Ale z
takimi np rolnikami już władzy nie idzie tak gładko. Zależy kto mówie *nie*,
jeżeli jest to ktoś kogo "tupnięcie" coś znaczy to politycy się z takim
zdaniem liczą. Coś mi się wydaje, że zbierze się spora grupka osób, którym
taka przymusowa identyfikacja nie będzie się podobała. I sądze też, że w tej
grupce znajdą się osoby mające duże wpływy na kręgi władzy.

> Może.
> PESEL jest:
> - wprowadzony bezprawnie (aktem o za niskiej randze)
> - nadużywany przy zbieraniu danych (w wielu miejscach jest
> info o PESELu, co przy "przypadkowym" połączeniu ze sobą
> różnych baz pozwala dane o obywatelu mieć jak na dłoni)

[ ciach - PESEL ]

Wiesz nie przyrównuj jakiegoś numerka do chipa wszczepionego pod skórę. To
zupełnie inna jakość! W tym drugim przypadku masz prawie całkowitą kontrolę
nad człowiekiem. Monitorujesz co zechcesz i kiedy zechcesz. Wielu ludzi ma
swoje malutkie tajemnice, które spokojnie ukryją przed urzędnikiem
uzbrojonym w PESEL. Zgadzają się na kontrolę w zakresie swojego życia
publicznego w społeczeństwie i mogą to jakoś monitoriwać, kto im grzebie w
portfelu. W przypadku chipa takiej możliwości nie będą mieli (lub nie będą
ufali takiemu rozwiązaniu) a mało kto da się odrzeć kompletnie z prywatności
w imię dobra Państwa. Nie wierzę w to. Państwo jest dla ludzi a nie
instytucją, która ma się jawić jako ONI i Wróg.

--
Pozdrawiam optymistycznie
Piotrek Kapczuk