Odp: PGP nie jest juz bezpieczne?

Autor: Piotrek Kapczuk (Piotr.Kapczuk_at_hoop.com.delete-me.pl)
Data: Tue 10 Apr 2001 - 18:56:58 MET DST

Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <smolik_at_stanpol.com.pl>
napisał w wiadomości

[ciach...]

> Kwestia "przyzwyczajenia", IMHO. Jak do dowodu i obowiązku
> meldunkowego. "Coś" i tak da się przemycić poza systemem...

Przy ciągłej identyfikacji elektronicznej niczego nie da się przemycić "poza
systemem". Przynajmniej nie za "normalne" pieniądze.

> [...]
> [...]
>
> Obawiam się, że wielu ma takie których *nie* ukryją przed np.
> ubezpieczalnią która "załatwi sobie" dojście do baz z nadmiarowymi
> bazami :]

Możliwych nadużyć jest mnóstwo jak widzisz, dlatego to nie będzie takie
łatwe do przeforsowania. Teraz problem uzyskania pełnej informacji na temat
człowieka to problem techniczny/fizyczny. W przyszłości będzie to problem
jedynie uzyskania odpowiednich praw dostępu. Minie trochę czasu zanim
osiągnięmy odpowiedni poziom technologii do zorgranizowania czegoś takiego.
Mam tutaj na myśli *realne bezpieczeństwo* i *kontrolę* całego systemu.

> Oż ty... to to podejrzewasz że takiego chipa wprowadzi się
> bez stosownych obietnic ochrony prawnej ? -;>
> Mało - ta ochrona będzie działała. Pewnie nie zawsze, jak
> wszystko. I pewnie skuteczniej wobec "pewnych osób" o których
> wspominałeś... :>

A kto będzie ufał takiej ochronie. Kto to sprawdzi ? Nikt na to nie pójdzie.
W przypadku niedawnej ustawy antypornograficznej wielu osobom wisiało, to,
że nie da się prawa wyegzekwować i tylko rozsądek Prezydenta zapobiegł
kolejnemu martwemu zapisowi prawnemu. Mam nadzieję, że w przypadku własnej
prywatności ludziom będzie zależało trochę bardziej.

--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk