Re: Lacze satelitarne (obustronne)

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 11:46:53 MET DST

> Nie istnieja poniewaz konkurencja jeszcze sie nie dorobila podobnego softu
> :-)
> Ale mysla nad tym :-)
Czy opracowales bardziej efektywny algorytm komiwojazera ?
Moze napisz co jest lepszego w twoim routowaniu pakietow na laczu
satelitarnym, bo ja naprawde nie widze tu zadnej trudnosci.

> Przykladowa cena za serwis 1Mbps dowlink i 150Kbps uplink - 2Kzl miesiecznie
> Klienci wpieci sa w lacze 100Mbps w UUNET w Niemczech. CIR lacza 34Mbps.
> Lacze nie jest wspoldzielone z innymi odbiorcami poza nasza firma !
Ok.
Chcialbym to przetestowac telnetem na guest acccount 1 dzien.
Czy masz podpiety do tego lacza cache proxy, jezeli tak to tez chcialbym
przetestowac.

Z jaka szerokoscia pasma ?

> Pasmo dzielic dowolnie, podobnie tez mozna stosowac rozne tryby modulacji,
> oraz nadawac okreslone
> priorytety dla jednej stacji lub tez grupy VSAT'ow (np. kupujesz 2 Mbps
> pasma na satelicie i 2Mbps CIR'u w backbona
> a my Ci to konfigurujemy np. na 50 stacji z ktorych kazda mo swoje
> priorytety-wartosci jakie Ci odpowiadaja)
Ok.
Gdzie jest opis kosztow, cen, oplat ?

> Glowne problemy to "papierki" i polskie niezyciowe prawo ktore wydluza czas
> jakichkolwiek dzialan.
Myslalem ze firma jest zarejestrowna za granica.

 Nie osiagniesz jednak tych predkosci np.
> przy uzyciu klasycznego klienta ftp.
> (Nie ma takiej mozliwosci - opoznienia w czasie dotarcia potwierdzenia
> otrzymania pakietu przed wyslaniem kolejnego
> ograniczaja transfer do kilkudziesieciu Kbps) Temat jest bardzo dlugi
Ale o tym wie kazdy uzytkownik telewizji sat, ogladajac ten sam program
z naziemnego analogu i satelitki.
Ale czemu nie uzywac zatem streaming ftp z redundancy nawet 1000%, ale
juz optymalizujac potwierdzenia po analizie przeslanych pakietow.
Ta technologia stosowana w teletexcie, audiotexcie sprawdza sie od
dziesiatkow lat (protokol moge przeslac).
Nawet gdy w transmisji bedzie traconych 90% pakietow to i tak z lacza 2
Mbps downling uzyskac 200 Kbps error free.
Algorytm do optymalizacji redundancy jest znany i chetnie go wdroze,
gdy udostepnisz testowo two-way link, a nawet one-way,
bylebym mial serwer z ktorego moglbym zamawiac utracone pakiety.
Karty SAT DVB PCI mam, zatem jestem gotowy do wspolpracy.

Musialbym tylko znac charakterystyki pracy transponderow i statystyki
traconych pakietow. Pakietowanie w formie streaming ftp by robil moj
soft, a analize streaming error soft na pececie i zamawial ponownie
uszkodzone pakiety.
Potem byl stroil transfer dlugoscia pakietow i systemem kompresji, jak i
stosowanym algorytmem prognozowania redundancji.
I mysle ze to ma sens i moglbym to wdrozyc.

Potrzebuje jedynie twojej pomocy w uzyskaniu dostepu do testowego linku
download + zamawianie pakietow sat uplink lub laczem stalym.
Zrozumiale ze algorytm musi byc automodyfikowac w zaleznosci od %
traconych ramek czy pakietow.

> Pisalismy go dosc krotko - wazna jest w tym idea. No more comments :-)

Wszystkie idee zostaly juz opisane.
Niczego nowego nie da sie wymyslec, jedynie pozostaja wdrozenia.
Jezeli mi udostepnisz ten uplink to wdroze ten protokol i algorytm
i bedziesz mogl oferowac optymalny streaaming ftp na poziomiem
swiatowym.
Nie mowie ze to bedzie lepsze od waszego softu, ale pewnie nie gorsze.

> Nie jest nigdzie opisany i nie bedzie ! Stanowi zastrzezony prawami
> patentowymi produkt
> zaimplementowany do huba satelitarnego i kazdej stacji VSAT. Bez niego
> bedzie to "chodzic" ale normalnie czyli jak u wszystkich - wolno.
Ok. To podaj mi numer patentu. Wystarczy mi sam opis, czy nawet
abstract,
a nie chce mi sie przegladac baz patentowych.

> Sorry ale w/w to tylko jeden z problemow i jedna z metod poszukiwania
> efektywnosci.
> Nasze rozwiazania ida w innym kierunku.
> Niestety :-)
Ja to wszystko rozumiem, ale przeciez to jest na tyle trywialne, ze
kazdy operator satelity
powinien takie samomodyfikujace protokoly oferowac.
Troche czasu mi zajmie znalezienie statystyki traconych pakietow w
transmisji satelitarnej.
Jezeli masz dobry link to mi podaj, to opracuje algorytm optymalizujacy
pod te pakiety.

> Moze byc np. w przyszlym tygodniu w W-wie lub okolicach. Za darmo ! :-)
> (do naszych Klientow nie wypada mi Was zapraszac :-)
> Nie wiem jak duza liczba osob moze byc zainteresowana, ale jesli ktos
> zglasza akces to prosze o maila na priva
> andrew_at_skybone.com Jesli bedzie Was duzo to musze pomyslec o jakiejs sali
> :-) Moze Kongeresowa ? :-)))
W ostatecznosci ;)
A bywasz na targach w Polsce, Europie - na ostatnim Cebicie ?
Latwiej chyba polaczyc prezentacje z wizyta na Cebicie.

> A tak na serio to najlepiej takie prezentacje wychodza gdzies w lesie na
> polanie
> (konieczny maly agregat pradotworczy) :-))))
Ok. agregat mam. Gdzie mam jechac ;)

Zatem chetnie popracuje nad protokolami, algorytmami , gdy mi
udostepnisz zapisy ze statystyka traconych pakietow. Na razie zajme sie
streaming ftp, chociaz to i tak bez znaczenia.
Jezeli znasz link do strony na ktorej sa opisane testowe transmisje i
opis wszystkich traconych pakietow z numerami i time stamp, to bede
zobowiazany.

pozdrowienia

Dariusz