Re: Lacze satelitarne (obustronne)

Autor: Andrzej Slomski (andrzej_at_slomski.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 10:36:56 MET DST

Użytkownik "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> To jest toczka w toczce komentarz amerykanskich uzytkownikow internetu
> satelitarnego two-way.
I ja sie w pelni z ich ocena zgadzam ! Jest to dno ! A bedzie jeszcze gorsze
! :-)))

> To zechciej mnie mistrfzy wyprowadzic z bledu.
> One-way sat internet, karta tunera DVB ok. 100$ na ebaju.
> Operatorzy internetu satelitarnego nie pyskuja, ale kazda karte
> akceptuja.
> Europe Online ceni karte na 50 euro, gdy wykupisz abonament na rok.
> Po roku karta DVB jest twoja.
Europeonline i inni sprzedaja lub akceptuja wszystko co tylko jest mozliwe -
fakt.
Jak to chodzi - kup i sprawdz ! Dno. W zwiazku z powyzszym takei ceny chyba
sa naturalne - nikt rozsadny nie chce kupowac
 byle g....
> Karty DVB + internet sat. two-way od 250$ na ebaju i sugestie
> uzytkownikow, ze wiecej to nie warto dac, bo ceny leca na leb na szyje,
> a vendory staraja sie upchnac drogie przestarzale rozwiazanie.
> Pinnacle przykladem taniej oferty.
Tez prawda - w tym sie zgadzamy ; ja tez nie wydalbym nawet 10 $ za "cos" co
mi nie daje mozliwosci
normalnej (szybkiej) komunikacji . Takie rozwiazania "zdechna" smiercia
naturalna !
> I jeszcze karty DVB one-way second-hand karty ISA do peceta, uzywane
> staly od 20$ na grupie direcpc.
Za darmo tez bym tego nie chcial.
> Chcesz to kupic to poszukam.
Dzieki ale J.W. :-)

> Jezeli z pewnoscia znasz temat lepiej, to oswiec na mistrzu
> i powiedz dlaczego za kilka miesiecy w Polsce ma nie byc internetu
> satelitarnego two-way, w cenie one-way , z limitem na upload ?
Bedzie ! ale nie w cenie one-way. Przyczyn jest wiele.
> Satelit tyle juz lata, ze brakuje programow satelitarnych do zapelnienia
> transponderow.
Niezupelnie. Na marnych upgradowanych do cyfrowosci satelitach rzeczywiscie
miejsca jest jeszcze duzo.
Na dobrych satelitach braki sa bardzo duze . Przyklad :" wzrost oplat za
transpondery na SeSat.
Na satelitach "plywajacych" miejsca jest od cholery ale dla profesjonalnego
uzytku potrzebujesz anten z
tracking systemami (cena ok. 17k$ za szt. :-) A i tak taki satelita przywita
sie z morzem za kilka lub kilkanascie miesiecy a Ty musisz sie "przesiasc"
na innego ;podobnego
> Mysle ze za rok 1-2 lata internet satelitarny two-way bedzie tani jak
> barszcz i skutecznie jak GSM wyprzez internet kablowy.
Bedzie tani ale nie przesadnie - nie jak barszcz. Pasmo na satelicie jest
drogie i nie jest ono z gumy - powiesisz zbyt wielu uzytkownikow zrobi Ci
sie z tego ........Europeonline:-) Naturalnie zarobisz kupe szmalu, a
nastepnie oglosisz (jak EOL) ze wlasnie zmieniasz profil firmy z dostawcy
superszybkiego internetu (pierwsze zapowiedzi EOL) na .......firme
multimedialna.
No more comments about it :-)
> Czy cast czy multicast, to przeciez pliki ftp mozna juz rozsylac
Ty jako koncowy uzytkownik nie uzyskasz praw rozsylania mulicastingu !
Mozesz takowe prawa uzyskac ale wylacznie w naszym systemie za dodatkowa
oplata (koszt pasma). Jak sie uprzesz i dasz mi kwit z koncesja to moge ci
nawet prawa broadcastingu nadac i mozesz sobie nadawac Darek TV :-) Ale do
tych "zabaw" potrzebny jest wydajny sprzet.
Zapomnij ze da sie to zrobic jakimkolwiek z istniejacych rozwiazan
"kartowych" - uplink do satelity jest tak mizerny ze conajwyzej mozesz maila
wyslac. Nasze VSAT'y o wydajnosci do 2Mbps do satelity i download do 53 Mbps
to umozliwiaja.
Niestety nie moga one byc tanie jak karty. Nie ta technologia - nie te
mozliwosci.
Po wakacjach zaczniemy sprzedawac tanie urzadzenia(pod USB) ktore beda
przeznaczone dla koncowego urzytkownika i beda dosc wydajne (uplink
307kbps/downlink 12Mbps). Niestety importowane anteny (do komunikacji
dwustronnej)i tranceivery
podnosza cene tych urzadzen do przewidywanej ok. 1400 $. Polskie anteny nie
moga byc stosowane - brak aproval od operatora satelitarnego (np. Eutelsat)
> zgodnie z programem transferu jak program telewizyjny, wedlug download
> popularity index.
Multicast oczywiscie ma duza przyszlosc (szczegolnie w edukacji i
dystrybucji filmow - videowypozyczlanie satelitarne, pay-per-view itp. news
services, ale dla przecietnego uzytkownika jest malo uzyteczny. Dla
dystrybutora (np. TV) jest to zlote rozwiazanie - waski strumien danych do
tysiecy odbiorcow.
> pewnie sie mylimy i wiesz Mistrzu lepiej i duzo wiecej, to nas oswiec
> swoja wiedza, bedziemy wdzieczni.
Ksiazki nie mam zamiaru pisac, a inaczej wielu rzeczy wyjasnic sie nie da
Z checia sie spotkam z Wami, a z toba Darku szczegolnie :-) Sorry ale
pisanie na listach jest niewdziecznym zajeciem. Niewiele
mozna wyjasnic nie piszac "poematu" a przy okazji powstaja niepotrzebne
zadraznienia. Przy piwie mozna to zrobic zdecydowanie lepiej :-) Zapraszam !

Pozdrawiam.

Andrzej
andrew_at_skybone.com