Re: Lacze satelitarne (obustronne)

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 23:21:31 MET DST

> Cisco nie jest producentem tego typu softu. Kilka firm na swiecie uzywa
> mojego oprogramowania.
Czyli niewiele ;(

Nie jest ono jedyne, ale zapewnia jak odtychczas
> najlepsze osiagi.
A testy porownawcze gdzie ?

> A tak przy okazji to w naszych rozwiazaniach nie masz koniecznosci
> posiadania routera :-)
Softwarowy router ?

> Sprecyzuj potrzeby - podam cene :-)
Podaj jakakolwiek cene za cokolwiek juz dzialajacego, bo ta opcja jest
zablokowana na twojej stronie.

> Caly transponder na satelicie kosztuje w granicach 280 K$ miesiecznie (z
> dostepem/Cirem w backbona)
Jaka szerokosc pasma i jak mozna dzielic pasmo i jaki satelita i jaki
cir w backbona i gdzie jestes podlaczony ?

> Zaden z nich nie jest dla mnie konkurentem - po prostu serwujemy inne
> uslugi. Nie mam zamiaru konkurowac z nimi !
Moze nie masz kasy i mozliwosci ?

> Jako ciekawostke podam Ci, iz TeleKomuna moglaby serwowac podobny serwis,
> ale niestety ......nie ma stosownego oprogramowania tzn. kupisz lacze np. 2
> Mbps via satellite, a maksimum transferu bedzie ...........14kbps :-)
To juz jakas bzdura. Skoro kilkanascie firm oferuje internet satelitarny
i trasnsfer jest 2Mbps, 500Kbps to cos tu kombinujesz.

> Przyczyna = brak wlasciwego softu.
Dlugo pisales swoj soft ?
I czemu uwazasz ze Hughes , DirecPC, Chello, Europeonline ... go nie
maja ?

> Lacza naturalnie sa duzo wieksze tylko tak sie sklada, ze sa wspoldzielone z
> bardzo duza iloscia podobnych odbiorcow.
a czemu mialoby by byc inaczej ?

Powiedz jak nazywa sie twoj protokol routingu i czy jest gdzies opisany
jako standard.
Przeciez to jest zrozumiale ze jezeli miales czas na strojenie OSPF RIP
czy IGRP pod backbona to uzyskales optymalny routing pakietow.
Ale mysle ze wzyscy o tym wiedza i wiedza ze tak trzeba robic.

Ale chyba jest to na tyle trywialne, ze wszyscy to oferuja.
> Andrzej
>
> p.s.
> Fajnie nam sie gawedzi, ale nie sadze aby wiekszosc grupowiczow byla tym
> zainteresowana.
Mysle ze mowisz interesujace rzeczy , ktore z pewnoscia zainteresuja
specjalistow sieciowcow z tej listy.

> Zapraszam na priva, a przy okazji na jakas prezentacje.
Gdzie, kiedy i za ile ?

Dariusz