Re: Re: Lacze satelitarne (obustronne)

Autor: Andrzej Slomski (andrzej_at_slomski.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 22:58:18 MET DST

 Użytkownik "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Ale do drugiego punktu naziemnego na terenie calej Europy, czesci Azji,
> poludniowej Afryki, wedlug footprinta.
> Jezeli uruchomie na laczu protokol TCP/IP to dalej sie polacze do inetu
> w takim wezle ktory mnie przyjmie po sensownych kosztach.
Masz racje. Ale niestety ceny za pojedyncze lacze typu SCPC nie moze byc
akceptowalna ani dla
malej sieci ani tym bardziej dla uzytkownika koncowego - przecietnie 1 Mbps
w backobona kosztuje kilkanascie K$

> Czy ty piszesz ten soft sam czy kupujesz od Cisco ?

Cisco nie jest producentem tego typu softu. Kilka firm na swiecie uzywa
mojego oprogramowania. Nie jest ono jedyne, ale zapewnia jak odtychczas
najlepsze osiagi.
A tak przy okazji to w naszych rozwiazaniach nie masz koniecznosci
posiadania routera :-)

> To czekam na oferte .
Sprecyzuj potrzeby - podam cene :-)
Caly transponder na satelicie kosztuje w granicach 280 K$ miesiecznie (z
dostepem/Cirem w backbona)
> Podaj swoje ceny. Moze faktycznie jestes konkurencyjny wobec tepsy,
> Nasku i calego polskiego internetu.
Zaden z nich nie jest dla mnie konkurentem - po prostu serwujemy inne
uslugi. Nie mam zamiaru konkurowac z nimi !
Mam swoja opinie o ich serwisach (jak wiekszosc z nas), ale jest to bez
znaczenia (moja prywatna ocena)
Jako ciekawostke podam Ci, iz TeleKomuna moglaby serwowac podobny serwis,
ale niestety ......nie ma stosownego oprogramowania tzn. kupisz lacze np. 2
Mbps via satellite, a maksimum transferu bedzie ...........14kbps :-)
Przyczyna = brak wlasciwego softu. Naturalnie na takim laczu mozna
"powiescic" wielu klientow z poziomem transferow j.w. ale czy jest to lacze
2 Mbps ?. Po prostu pojemnosc gwarantowana/pasmo na satelicie to jeszcze nie
transfer w backbona.
Jak zapewne wiesz caly transfer z i do Polski po laczach naszych czolowych
"orlow" internetowych to CIR ok. 80 Mbps.
Lacza naturalnie sa duzo wieksze tylko tak sie sklada, ze sa wspoldzielone z
bardzo duza iloscia podobnych odbiorcow.

Pozdrawiam.

Andrzej

p.s.
Fajnie nam sie gawedzi, ale nie sadze aby wiekszosc grupowiczow byla tym
zainteresowana.
Zapraszam na priva, a przy okazji na jakas prezentacje.