Re: Air2Net

Autor: Tomasz Jarzynka (tomee_at_cpi.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 15:48:37 MET DST

Wojciech Skrzypinski wrote:

> Obecnie CIR wynosi 8 kbps (caly tydzien), a MIR 64 kbps. Przynajmniej w

Dokladniej CIR = 10kbps, a wedlug niepotwierdzonych informacji, takze
MIR ma wzrosnac o 10%.

> IP jest stale, publiczne. Nie ma logowania jak w SDI, polaczenie jest
> stale (karta sieciowa w Twoim kompie, ze zdefiniowanym z gory IP).

Jak to nie ma logowania? Terminal szuka sygnalu, sprawdza, czy jego
ESSID jest taki, jak jego zdefiniowany (np. WADW_2, WAPO_1, ...),
probuje sie zalogowac, m.in. wysyla swoj adres MAC, a takze swoj
numer IP (terminala, nie komputera). VLANy ograniczaja broadcast
(tak mi sie zdaje) ARP i mozna przypisac sobie tylko swoj IP. Ale
np. w Poznaniu jest inaczej.

> To, jak usluga bedzie dzialac u Ciebie zalezy od tego jak silny jest
> sygnal nadajnika (ma to ponoc wplyw na ping i osiagana przepustowosc).
> Ja mam "wylot" prosto na nadajnik, ktorego sygnal w momencie pomiaru
> wynosil 137 na ponoc 130 mozliwych... Mialem wiec szczescie ..ale na

Ja mam 107-112 (dosc spore roznice). Zas mozliwe jest nawet do 255,
biorac pod uwage wielkosc zmiennej w terminalu ;)

> mojej centrali nie ma SDI, jest "tylko" droga Neostrada a ACN podlacza,
> podlacza i podlaczyc nie moze ..wybor padl wiec na Air2Net, z ktorego
> jestem zadowolony. Nie powiem Ci jak wypada w por. z SDI, bo nigdy z
> SDI nie korzystalem...
>

> A teraz popinguje:
> www.home.pl 54-67 srednia 63
> www.yahoo.com 137-138 srednia 137
> www.tele2.pl 132-164 srednia 143

Od siebie dodam, ze przy laczach 128 i wzwyz ping spada do ok. 10ms
do pierwszego hopa, miast min. 38ms (u mnie).

--
Tomasz Jarzynka; tomee_at_cpi.pl 0601706601
"I am not prejudiced. I hate everyone equally."