Re: Air2Net

Autor: Wojciech Skrzypinski (skrzyp_at_hot.pl)
Data: Tue 27 Mar 2001 - 22:27:31 MET DST

trzypion_at_ornak.waw.pdi.net (Adam Plaszczyca) wrote in
<99q3s7$3vp$5_at_korweta.task.gda.pl>:

>To zalezy co chcesz robic.
>Patrz nei tyle na przepustowosc lacza do providera, bo i tak waskie
>gardlo bedzie gdzie indziej. Patrz jaki i do kogo operator ma
>wylot. Jezeli ma do Polpaku, to w zasadzie bedzie mial te same klopoty
>co SDI.

Uzywam Tele2. Nie udzielalem sie wczesniej, bo i czasu mam niewiele...
Tele2 ma wyjscie na Swiat przez Ipartners/Ebone. Z USA ciagnie niemal
tak jak z Polski, tyle ze ping jest odrobinke dluzszy...

Obecnie CIR wynosi 8 kbps (caly tydzien), a MIR 64 kbps. Przynajmniej w
takiej postaci ja podpisywalem umowe. Jesli chodzi o realna przepustowosc
lacza, to w godzinach 17:30 do rana i w weekendy pracuje ono z
przepustowoscia zblizona do maksymalnej lub maksymalna, a czasy odpowiedzi
bija na glowe SDI. Oczywiscie przep. nominalna jest nieco nizsza niz w
SDI. W ciagu dnia predkosc waha sie, ale rzadko zniza sie do poziomu
CIR.

IP jest stale, publiczne. Nie ma logowania jak w SDI, polaczenie jest
stale (karta sieciowa w Twoim kompie, ze zdefiniowanym z gory IP).
To, jak usluga bedzie dzialac u Ciebie zalezy od tego jak silny jest
sygnal nadajnika (ma to ponoc wplyw na ping i osiagana przepustowosc).
Ja mam "wylot" prosto na nadajnik, ktorego sygnal w momencie pomiaru
wynosil 137 na ponoc 130 mozliwych... Mialem wiec szczescie ..ale na
mojej centrali nie ma SDI, jest "tylko" droga Neostrada a ACN podlacza,
podlacza i podlaczyc nie moze ..wybor padl wiec na Air2Net, z ktorego
jestem zadowolony. Nie powiem Ci jak wypada w por. z SDI, bo nigdy z
SDI nie korzystalem...

A teraz popinguje:

www.home.pl 54-67 srednia 63
www.yahoo.com 137-138 srednia 137

www.atcom.pl 30-32 srednia 31
(chyba lacze miedzyoperatorskie, tak samo jak www.polbox.pl)

www.tpnet.pl 29-39 srednia 32
www.google.com 136-146 srednia 139
www.interia.pl 50-74 srednia 56
www.bloomberg.com 152-173 srednia 159
www.comarch.pl 41-45 srednia 43

oraz...
www.tele2.pl 132-164 srednia 143
...dzis wieczorem szewc bez butow chodzi...

Pozdrawiam,
Wojtek