Odp: Lacze satelitarne (obustronne)

Autor: SkyBone.com (info_at_skybone.com)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 18:14:33 MET DST

Użytkownik Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnyc
h napisał:3AC0F3C4.21354BC0_at_poczta.onet.pl...
> ok, potraktujemy jako antyreklame
Cieszy mnie to :-)
> ???
> Jak masz mala wiedze, to dlaczego chcesz odpowiadac ?
prawisz slusznie - moja "literowka" - moja wina :-)

> Gdybys napisal ze jedna ze 100 firm w Europie z tej branzy to bym
> uwierzyl, ale Eutelsat sprzedawal lacza dwustronne juz 10 lat temu i
> wczesniej.
Podaj chocby jednego dostawce ! Mylisz chyba pojecia laczy dostepowych "popu
larnych" z laczami typu SCPC
> Kiedys VSat kosztowal troche grosza, ale na targach informatycznych,
> komputerowych te produkty sa znane od kilkunastu lat.
Nawet wiecej ! Wedlug mojej wiedzy 26 lat 1
> Eutelsat oferowal system Euroteltruck do monitoringow ciagnikow
> siodlowych z naczepami.
Czy ty dobrze suie czujesz ? Nie mieszaj pojec - mowimy o dostepie do inetu.
A czyzby to nie byla prawda ? Jak wiesz na serwis sklada sie sprzet i usluga
, a Hughes nie serwuje zadnych uslug !

> Ale juz roku 1964 organizowal przeklaz satelitarny z olimpiady w Tokio
> za posrednictwem pierwszego satelity geostacjonarnego Syncom II.
A co to ma wspolnego z internetem ?

> Sprzet jak w kazdym biznesie ma swoja cene. Kto ma kase to placi i
> kupuje lub dzierzawi.
Prawda, ale trzeba miec komu zaplacic ! Nie kupisz tego specjalistycznego op
rogramowania w zadnym sklepie ani u zadnego dostawcy sprzetu , gdybys zapomn
ial nazwy producentow sluze wykazem wazniejszych :-)
> W internece
>
> Do ktorych dostep ma kazdy kto zaplaci.
Znow niedokladnie ! Byle kto moze sobie kupic odpowiedie pasmo na satelicie,
caly transponder lub tez wiecej.
Pytanie dla fachowca ? Jaka uzyskasz maksymalna predkosc transmisji po proto
kole TCP/IP ?

> Powiedz mi tylko, kto nie ma dostepu do lacz dostepowych, ktore sa w
> stalej ofercie dzierzawy.
Nie ma go wiekszosc ! Wymien mi chociaz jeden internetowy Hub satelitarny w
Europie !

> Wolnych transponderow sa dziesiatki i moze je dzierzawic na miesiace, na
> godziny, na stale.
100 % prawdy
> Kazdy satelita umozliwia odbior pakietow, czyli zeby zestawic lacze
> satelitarne, dwustronne, to po prostu to robisz.
> Ile zaplacisz to dostajesz.
Czy mowimy o zestawieniu dwoch laczy czy tez o dostepie do inetu jako usludz
e ?
Jesli pomylily ci sie pojecia to sorry :-)
> Telewizje cyfrowa czy Divixowa moze uruchomic co druga wyzsza szkola i
> to juz czynia.
Wskaz jedna dzialajaca ! W moim rozumieniu ma to byc interaktywne, bzdurny
broadcast oczywiscie moga sewrowac wszyscy.
> Bo technologia i sprzet jest tani, bo oferta jest ogromna.
> Przejscie z telewizji analogowej na cyfrowa zwolnilo dziesiatki
> transponderow do zagospodarowania.
Totalna bzura ! Ceny wynajmu pasma wzrastaja !
> Vsat kosztujacy 20.000 $ przed 10 laty teraz kupujesz w formie karty do
> peceta za 250 $ i zapewnia ci dwustronna transmisje z satelita na
> wybranym kanale z wykupiona szerokoscia pasma.
Zapewni ci kanal satelitarny nawet i 48 Mbps ale nie dostep do inetu z ta pr
edkoscia !
Nawet jesli sobie go wykkupisz to nie osiagniesz tych przepustowosci nie maj
ac stosownego oprogramowania . Od dostawcy sprzetu ani od operatora satelita
rnego nie dostaniesz takowego oprogramowania 1
> Jezeli mowisz ze jest w Europie jedyna tego typu firma, to
> nic tylko zapytac sie w Miedzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej
> ile zostalo wydane licencji na lacza szerokopasmowe w poszczegolnych
> krajach Europy.
> http://www.itu.int/
Unia telekomun sluzy wiernie interesom Telekomun ! ale...
Kolejne nieporozumienie - kto mi zabroni serwowac Ci serwis na pasmie np 48
Mbps ?
Mylisz pojecia broadcastingu z dostepem do internetu. Moj najszybszy serwis
to aktualnie 8 Mbps.
 Malo ? Zaplacisz, puszcze 48 mbps :-)
> czy naszego Hughesa http://www.hughes.com/
Czy to zart ?
> czy http://www.eutelsat.com/
A co ma do tego operator satelity (ten czy inny ) ?
> Kiedys lacza mikrofalowe byly sakramencko drogie, objete embargami,
> a teraz do kupienia w sklepach elektronicznych, hipermarketach,
> do systemow alarmowych, do polaczenia oddalonych obiektow bezprzewodowo.

I tak powinno byc ! Chyba to normalne, ze pozbywamy sie wszelkiego rodzaju b
zdurnych koncesji , itp. - swiat powoli normalnieje.

Pozdrawiam.

Andrzej

P.S.
Ewentualne komentarze prosze na priva