Re: Lacze satelitarne (obustronne)

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 Mar 2001 - 22:10:44 MET DST

> Prosze mojej odpowiedzi nie traktowac jako reklame !
ok, potraktujemy jako antyreklame

> Pozwalam sobie na odpowiedz wylacznie z racji bardzo malej wiedzy na temat d
> ostepow satelitarnych.
???
Jak masz mala wiedze, to dlaczego chcesz odpowiadac ?

> Jedyna firma w Europie sprzedajaca dwustronny internet via satellite jest Sk
> ybone www.skybone.com Zeby bylo ciekawiej jest to polska firma !

Gdybys napisal ze jedna ze 100 firm w Europie z tej branzy to bym
uwierzyl, ale Eutelsat sprzedawal lacza dwustronne juz 10 lat temu i
wczesniej.

Kiedys VSat kosztowal troche grosza, ale na targach informatycznych,
komputerowych te produkty sa znane od kilkunastu lat.
Eutelsat oferowal system Euroteltruck do monitoringow ciagnikow
siodlowych z naczepami.

> Odnoszac sie do wypowiedzi kolegow informuje, iz Huges jest wylacznie sprzed
> awca sprzetu
> - Vsat'ow.
???
Ale juz roku 1964 organizowal przeklaz satelitarny z olimpiady w Tokio
za posrednictwem pierwszego satelity geostacjonarnego Syncom II.

> Sprzet w tym bussinesie jest najmniej istotna sprawa.

Sprzet jak w kazdym biznesie ma swoja cene. Kto ma kase to placi i
kupuje lub dzierzawi.

W internece
> via satellite najwazniejsze jest oprogramowanie transmisyjne oraz dostep do okreslonych laczy.

Do ktorych dostep ma kazdy kto zaplaci.

> Skybone posiada lacza dostepowe conajmniej 100 Mbps / CIR 34 Mbps w backbon
> ach w USA, UK i Niemczech
> Zainteresowanych prosze o kontakt na priva andrew_at_skybone.com

Powiedz mi tylko, kto nie ma dostepu do lacz dostepowych, ktore sa w
stalej ofercie dzierzawy.

Wolnych transponderow sa dziesiatki i moze je dzierzawic na miesiace, na
godziny, na stale.
Kazdy satelita umozliwia odbior pakietow, czyli zeby zestawic lacze
satelitarne, dwustronne, to po prostu to robisz.
Ile zaplacisz to dostajesz.

Telewizje cyfrowa czy Divixowa moze uruchomic co druga wyzsza szkola i
to juz czynia.
Bo technologia i sprzet jest tani, bo oferta jest ogromna.
Przejscie z telewizji analogowej na cyfrowa zwolnilo dziesiatki
transponderow do zagospodarowania.

Vsat kosztujacy 20.000 $ przed 10 laty teraz kupujesz w formie karty do
peceta za 250 $ i zapewnia ci dwustronna transmisje z satelita na
wybranym kanale z wykupiona szerokoscia pasma.

Jezeli mowisz ze jest w Europie jedyna tego typu firma, to
nic tylko zapytac sie w Miedzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej
ile zostalo wydane licencji na lacza szerokopasmowe w poszczegolnych
krajach Europy.
http://www.itu.int/

czy naszego Hughesa http://www.hughes.com/
czy http://www.eutelsat.com/

Kiedys lacza mikrofalowe byly sakramencko drogie, objete embargami,
a teraz do kupienia w sklepach elektronicznych, hipermarketach,
do systemow alarmowych, do polaczenia oddalonych obiektow bezprzewodowo.