Re: Juz wiadomo o co chodzi z PGP ?

Autor: Szymon Sokół (szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl)
Data: Tue 27 Mar 2001 - 23:01:31 MET DST

On 27 Mar 2001 14:06:23 +0200, alex_at_bofh.org.pl wrote:

>Przytoczysz jakies cytaty?

Alex, daruj sobie... oczywiście, że nie przytoczy żadnych cytatów, chyba że z
Jaśka z Toronto i Bonika Kujanego (a i to nie na pewno, bo Bonik jaki jest
taki jest, ale chyba nie aż tak głupi). Nie tylko większość, ale chyba wszyscy
kryptologowie są zgodni, że kryptosystem, który opiera się na publicznie i od
dawna znanym algorytmie jest bezpieczniejszy od kryptosystemu utajnionego - bo
dziesiątki albo i setki fachowców próbowało znaleźć ewentualne luki w tym
pierwszym, więc jeśli nie znaleźli, to raczej nie znajdzie ich byle expert -
a w systemie utajnionym wystarczy, że jego twórcy przegapili jakąś dziurę, być
może oczywistą. Bardzo pouczająca jest pod tym względem historyjka Zimmermanna
o pierwszym szyfrze, jaki wymyślił. BTW, warto też zajrzeć tu:
http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html

--
Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager                         B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow                 O