Re: PGP - czy ktos potrafi obronic PGP i technologie podpisu cyfrowego i zaprzeczyc informacjom Icz ?

Autor: Lukasz Trabinski (lukasz_at_lt.wsisiz.edu.pl)
Data: Sat 24 Mar 2001 - 00:03:51 MET

Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Mam pytanko do tlumow ekspertow od kryptografii, produkujacych sie na
> tej liscie.

Ekspert jest podobno jeden. Nie wiesz kto to może być? :)

> Czy ktos potrafi obronic technologie podpisu cyfrowego jako nadal
> bezpieczna i potrafi obronic sens poslugiwania sie PGP
> zaprzeczajac doniesieniom Icz i wykazujac, ze sie myla, albo
> ich rewelacje sa bez znaczenia dla bezpieczenstwa uzywania kluczy
> prywatnych.

Proponuję abyś wziął do ręki pierwszą lepszą książkę na temat kryptograii
i ją w miarę dokładnie przeczytał - szczególnie o algorytmach symetrycznych,
asymetrycznych, funkcjach jednokierunkowych i hashujących, ciągach
pseudolosowych, algorytmach IDEA, MD5, RSA. Jak dobrniesz do końca, to możemy
porozmawiać o PGP, gdyż PGP jest niczym więcej jak zaimplementowaniem i
praktycznym wykorzystaniem owych algorytmów (RSA, IDEA). Jak ową książkę
przeczytasz będziesz wiedział, czy możliwe jest odtworzenie obliczeń
prywatnego klucza.

> Bylbym bardzo zobowiazany za taka polemike z Icz i wykazanie ze nie jest
> mozliwe podstawienie innego klucza prywatnego i podpisywanie dokumentow
> w imieniu nadawcy przez osobe trzecia.

Przeczytaj książkę(i). :)

> Jak dotychczas dyskusji idzie w kierunku obsmarowania dziennikarzy i
> kilku informatykow.

Bo widzisz, znaczna część osób tu wypowiadająca się, ma pojęcie na temat
kryptografii i potrafi rozróżnić prawdę od fałszu, w związku z czym ma
całkowitę prawo obsmarowywać dziennikarza, który plecie bzdury...

--
*[ Łukasz Trąbiński ]*
SysAdmin @wsisiz.edu.pl