Uwaga na oszustow rejestrujacych domeny

Autor: Stah\(R\) (staszekw_at_DELETE-THISbanpol.com.pl)
Data: Fri 23 Mar 2001 - 13:07:15 MET

Mój serwer pocztowy przechwycił próbę wysyłki spamu.
Była to reklama firmy, rejestrującej domeny internetowe (.com .net .org) za
niewysoką cenę.
Firma występuje pod nazwami:
http://www.worldwideinternic.net/
http://www.registryglobal.net/
http://www.domainregistryinternational.net/
Oraz - być może - innymi.

Ponieważ obecnie Network Solutions nie ma już monopolu na rejestracje domen,
istnieje kilkadziesiąt firm, akredytowanych przez ICANN (www.icann.net) jako
tzw. Registrar, gdzie występuje konkurencja cenowa.

Ale ta firma:
1) Nie ma na swojej stronie logo ICANN
2) Reklamuje się poprzez spam
3) Nie występuje w spisie akredytowanych firm na stronie ICANN (nie
znalazłem w każdym razie)
4) Strona, gdzie zakłada się konto i wpisuje dane karty kredytowej NIE JEST
BEZPIECZNA (nie SSL-owa)
5) Od wczoraj już zmieniła się jej nazwa na w/w stronie... Było
RegistryGlobal, dziś już jest DomainRegistryInternational

W sumie na 99% są to oszuści, którzy chcą wyłudzić numery kart kredytowych i
być może również nazwy domen, poszukiwanych przez internautów.
Wysłałem mail do ICANN, jeszcze nie mam odpowiedzi, ale dla mnie te cechy są
bardzo charakterystyczne, a poza tym - wcale nie są NAJtańsi, co dodatkowo
ma budzić zaufanie...
Doradzam nieufność.

Pozdrawiam

--
       //|\\
     __(^_^)__
    (  _____  )        Staszek Winiecki
    _||     ||_        staszekw_at_banpol.com.pl