Re: PGP nie jest juz bezpieczne?

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_hoth.jmg.com.pl)
Data: Thu 22 Mar 2001 - 17:02:17 MET

Jako ze dla mnie dzisiaj jest juz koniec tygodnia i wlasciwie
zaczal sie juz dla mnie weekend postanowilem odprezyc sie
dyskutujaac z naszym kochanym Expertem :)

Aha, znim ktos przeczta moja odpowiedz prosze _uwaznie_ i dokladnie
pprzeczytac caly poprzedzajacy list Pana Dariusza :)

Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Rozumiem, ze kolega mial co innego na mysli, a co innego napisal.
Rozumiem ze rozwiniesz ta mysl?

> Zatem wlasnie dobrze ze Icz upowszechnil problem
> glebokiego sensu zabezpieczania klucza prywatnego.
Jak widac Nie :) Jakies pomylone experty wychodza ze swoich
nor i nas atakuja! AAA! AAA! ;-))))

> Bo to ze komputery pracuja w sieciach to juz wie kazde dziecko i taki
> trend sie jedynie poglebia.
No co za przykrosc. Jakie to nieszczescie ze komputery
pracuja w sieciach.

> W sieci pracuja komputery uzywajace internetu przez 0202122, komputery
> podlaczone do kablowek, w firmach, szkolach, bankach.
O, dzikuje za fachowy wyklad. Niestety nie wymieniles wszytskich
mozliwosci. Rozwin to prosze, prosze :)

> Dodatkowo kompy sa wspoluzywane przez osoby dorosle, dzieci, kolegow.
Psy, koty oraz..... Obcych :)

<CIACH>
> Moze juz czas pomyslec, czy mozna sie obejsc bez PGP
> i jak podpisywac cyfrowo bez PGP.
Chwilke? To jestes przeciwnikiem czy zwolennikiem PGP?
Bo juz sie pogubilem.

> Nowe technologie sa juz znane i niestety jedynie monopol PGP nie
> pozwolil im sie rozwinac i przejac udzialu w rynku.
Monopol PGP?

<CIACH>
> A skoro dostep do peceta jest powszechny, to nalezy oczekiwac ze taki
> pozostanie, i setki tysiecy pecetow z kluczami prywatnymi bedzie
> stalo otwartych w instytucjach, szkolach, firmach, domach prywatnych,
> kawiarenkach internetowych, bibliotekach.
Szpitalach psychiatrycznych?

> I niestety nie istnieja procedury ochrony tych pecetow i zabezpieczenia
> przed dostepem intruzow.
A kolczatki? Co z kolczatkami? !!!!!! Zadam powrotu klczatek!

> Po latach moich komentarzy nt. PGP, mam nadzieje ze coraz wiecej osob
> zdaje sobie sprawe z nieprzydatnosci PGP do powszechnego uzytku.
Czy moglbys sie pochwalic gdzie przez te leta umieszczales te komentarze?
Jakas publikacja? Wypowiedz w prasie? Radiu? Telewizji?

> Poza tym niepotrzebne sa klucze prywatne dla osob fizycznych.
Przepraszam, jak to mam rozumiec?

> Wystarczy ze zostana wygenerowane przez firmy, ktora maja srodki aby
> trzymac pecety w szafie pancernej i w sali za pancernymi drzwiami,
> zamykanej na noc szyfrem, jak sejf.
Biedne pecety zamykane w szafach pancernych jak jakis tam sejf.
Czy ktos sie zastanawia nad ich uczuciami?

> Kto mogl w ogole zakladac i przypuszczac, ze pecet jest bezpieczny jako
> maszyna szyfrujaca ?
> Kto mogl zakladac takie abstrakcje.
Miliony naiwnych ludzi? Ehh.. uwielbiam Te Twoje genialne
pytania retoryczne.

> Pecet ktory mozna rozkrecic srubokretem na czesci.
No tak, rozumiem ze procesory tez rozkrecasz srubokretem? :)

> Pecet ktorego pamiec RAM mozna zczytywac on-line i zapisywac, po
Pytam na co to chcesz zapisywac? Na dysk twardy? Rozumiem ze udalo
Ci sie wreszcie skonstruwac dyski twarde kilkanascie razy
szybsze od RAM'u. Czy ktos poza Toba ma jeszcze dostep do
tej zaawansowanej technologii Obcych?

> umieszczeniu dimow na przejsciowce jest najgorszym narzedziem
> dla zapewniania jakiegokolwiek bezpieczenstwa.
Czepie sie. Panie expert jak chcesz umiescic RAM w przejsciowce
jak nawet bez nich synchronizacja przesylanaych danych w DDR jest
dosc ciezka.

> A juz Pecet podlaczony do internetu jest calkiem be ;)
Rozumiem ze masz juz soft pozwalajacy na wytimowanie operacji
ktora wlasnie wykonujesz na PC za pomoca sieci?

> Gdy napisano dziesiatki dekompilatorow na rok 2000, ktore moga
> dekompilowac kazdy program do asemblera to
> jak jeszcze mozna mowic ze cos pecetowego jest bezpieczne.
No tak. A skoro wiadomo jak jest zbudowany atom to jak mozna jeszcze
mowic o prywatnosci? Prawda? Przeciez oni teraz o nas wiedza
wszystko, skoro wiadomo jak jest zbudowany atom...

> Szansa sa chipy identyfikacyjne, wszczepiane pod skore, ustawowo
> wprowadzone w Stanach i Kanadzie.
Za duzo x-files sie naogladales :)

> U nas na razie testowane na psach.
hahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahaha :)
ROTFL :) ROTFL :) ROTFL :) ROTFL :) ROTFL :) ROTFL :)
Juz to sobie wyobrazam. Pies podchodzi do miski a miska na to
"bu! pip! pip! Pies 'Burek 34'! To nie twoja miska! Opor jest
bezcelowy. Zostaniesz zasymilowany!"

Pozdrawaim,

                                Krzysztof Oledzki

PS: nie wiedzialem ze pacjeci szpitala na Sobieskiego maja juz dostep
do internetu 24h na dobe :)

PS2: te uwaga o psach byla the best :) Dawno sie tak nie usmialem :))

PS3: Skad sie tacy ludzie biora..... :)