Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Robert Kois (kojer_at_vainglory.hell.pl)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 16:06:53 MET

Mirek Luc <mirek_at_nask.pl> wrote:

: : : Jednak NASK nie moze sobie na to pozwolic, gdyz w swietle prawa polskiego
: : : moglby dluuugo wycierac lawki w sadach. Rozumiesz? Jesli nie, to trudno.
: : Rejestracje rozumiem, ale jakie przepisy prawa przeszkadzają w
: : automatyzacji zmian delegacji już istniejących domen?
: Patrz ustawa o znakach towarowych. Prawnicy twierdza, ze to sa przepisy
: najbardziej _zblizone_ do tematu rejestracji domen. Konkretow nie ma w
: zadnej ustawie. Papierki sa niestety potrzebne.

Nadal nie rozumiem. Rozpatrzmy sytuacje: zarejestrowałem domene
wypełniając wszystkie wymagane papierki (nie neguje konieczności ich
wypełniania). Po jakimś czasie chcę zmienić delegacje domeny na inne
serwery i muszę wypełniać wniosek, wysyłać go faksem i/lub poleconym i
czekać. Dlaczego tego nie zautomatyzować i nie pozwolić na samodzielne
zmiany delegacji po uwierzytelnieniu hasłem/kluczem/czymśtam. Pisałeś, że:
"Automatyzacja rejestracji i zmian delegacji moglaby byc wprowadzona
prawie natychmiast."
Ja przeszkód prawnych w opisywanym przypadku nie widze.

HMS Kojer NMNOH

--
Sygnaturka chwilowo nieczynna