Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 15:09:55 MET

> : Znajdz mi jakikolwiek przepis, ustawe , ktora dotyczy rejestracji domen,
> : a ktory/a jest istotnie rozny od
> : przepisu/ustawy w Europie, Anglii, Niemczech, Stanach, Japonii.
> W innych krajach: nie wiem. W Polsce - ustawa o znakach towarowych. Czy
> jak sie to dokladnie nazywa. Z powodu takiego, ze jestsemy w Polsce,
> kierujemy sie prawem polskim. A nie madagaskarskim...

a w Anglii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Stanach, Japonii
myslisz ze nie ma twojej ustawy o znakach towarowych ?

> : Skonczecie bredzic o prawie, bo prawo w tych sprawach jest standardowo
> : jednakowe w calym kapitalistycznym swiecie.
> Wiesz, takie pieprzysz kocopaly, ze az mozg sie lasuje. Nawet szkoda slow.

Miales podac roznice a jedynie scieniasz.

> Do Sejmu RP z tym! Czy ja pisze nie po polsku, ze tego nie rozumiesz...?
Nie potrzeby sejmu.
Obowiazujace prawo doskonale obejmuje te sprawy.

> Bardzo dobrze, tylko musisz jeszcze przekonac o tym sad. A sad kieruje sie
> tym, co jest zapisane w ustawach, a nie w regulaminach, procedurach
> rejestracji domen w NASK, IANA, czy gdzies tam jeszcze.

Raz jeszcze.
NASK sprawuje funkcje rejestratora, w oparciu o przepisy regulaminy
ale podstawowa zasada to taka, ze first-come first-served.

Nie mozna trzymac cieleciny dla gazdziny i kolejno odmawiac klientom
gdy gazdzina nie lubi cieleciny i jej nie kupi.

> : I skonczcie te dziecinne problemy, ktore sa tak trywialne
> : jak kwadratura kola.
> Draznisz mnie swoim kretynizmem.
czy to masz wrodzone ?

> Nie zalezalo to ani od sw. pamieci profesora Hofmokla, ani od obecnego
> dyrektora NASKu, ani od prawnikow NASKu. Ponownie: do Sejmu RP z tym.

Raz jeszcze.
Po co ci Sejm ?
Do czego ?
Kolejna milionowa ustawa, gdy obowiazujace prawo doskonale sobie radzi z
tym zagadnieniem.

Raz jeszcze.
Co jest takiego doskonalego w prawie amerykanskim ze rejestracja domen
is not problem, a co jest takiego niedoskonalego w prawie polskim
ze ciagle mnie wysylasz do Sejmu ?

Przypisywanie praw nabytych podmiotom gospodarczym do nazw domen,
gdy te podmioty nie sa zainteresowane ani teraz ani w przyszlosci
zaistnieniem w internecie jest nieporozumieniem.

Jezeli podmioty gospodarcze mialy 5 lat na rejestracje domen i z tej
mozliwosci nie skorzystaly, to nie zasluguja na ochrone rzekomych praw
do nazw domen.

A jezeli juz to mozna od razu wprowadzic
temporary registration
w formacie
http://www.#name.com/
dodajac znak wyrozniony przed nazwa domeny lub 2
http://www.##name.com/

i czesc problemom.

Taka rejestracje przyjmowac automatycznie i automatycznie akceptowac
a o nazwy niech sie bija firmy miedzy soba, a nie wciagaja w to
rejestratora, administratora bazy nazw domen.

KPW ?

Analogicznie dziala rejestr handlowy.