Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 13:22:18 MET

> Ale zgodzisz sie ze w kodzie genetycznym wazniejsza jest informacja
> o polozeniu poszczególnych cegielek kodowych jako to co niesie
> program budowy organizmu. Czyli pomijajac dzisiejsze mozliwosci
> techniczne na podstawie czystej informacji mozna (hipotetycznie)
> odtworzyc strukture DNA i wyprodukowac (mniej hipotetycznie)
> organizm.
Hipotetycznie, teoretycznie nie jest to obecnie mozliwe.
Nosnik stanowi jednoczesnie zrodlo informacji.

> BZDURA. patrz wyzej informacja jest niezalezna od nosnika na jakim ja zapiszemy.
> moze to byc helisa DNA, moze to byc tasma dziurkowana, moga to byc domeny
> magnetyczne na tarczy dysku twardego albo zmodulowane swiatlo krazace w
> bardzo dlugim swiatlowodzie o zerowym tlumieniu.
Jak sam powiedziales BZDURA.
Informacje rozpatrujemy nie w kontekscie abstrakcyjnym, ale jej uzycia
w przetwarzaniu przez komputer.

I wracajac do portalu. To portal = programy + komputery + technologia +
bazy danych.
I jako taki konglomerat jest rzecza fizyczna, bo jest urzadzeniem w
rozumieniu prawa patentowego.
Zatem fizyczny nosnik portalu identyfikuje sie z umowy sprzedazy portalu
i jej przedmiotu.
Dariusz