Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: Marek Dyjor (mdyjor_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 09:22:48 MET

Uzytkownik "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:3AAE97F6.FF7CD929_at_poczta.onet.pl...
> Juz nie DNA a chromosomy, geny, a w nich poszczegolne bialka
>
> Zapisane na kartce papieru beda tymi samymi informacjami,
> nie beda, beda jedynie uproszczonym opisem, a nie pierwotna informacja
> mozna je
> jak dotad tak mozliwosc jest czysto hipotetyczna
Ale zgodzisz sie ze w kodzie genetycznym wazniejsza jest informacja
o polozeniu poszczególnych cegielek kodowych jako to co niesie
program budowy organizmu. Czyli pomijajac dzisiejsze mozliwosci
techniczne na podstawie czystej informacji mozna (hipotetycznie)
odtworzyc strukture DNA i wyprodukowac (mniej hipotetycznie)
organizm.

> albo uzyc w
> uzyjesz opisu informacji
> a nosnik bez tych informacji nie istnieje, gdyz nosnikiem jest bialko, a
> informacja jest to samo bialko.
BZDURA. patrz wyzej informacja jest niezalezna od nosnika na jakim ja zapiszemy.
moze to byc helisa DNA, moze to byc tasma dziurkowana, moga to byc domeny
magnetyczne na tarczy dysku twardego albo zmodulowane swiatlo krazace w
bardzo dlugim swiatlowodzie o zerowym tlumieniu.

> Ty caly czas mowisz o odwzorowaniu przestrzeni fizycznej w przestrzen
> opisu tych zdarzen.
> I taki odzworowanie moze miec miejsce.
> I stanowi forme kompresji wiedzy o zjawiskach przyrodniczych,
> ale na szczescie w genotypie informacje stanowi sam nosnik.
to niema nic wspólnego ze szczesciem czy brakiem szczescia.
poprostu tak sie to w toku ewolucji porobilo i juz.

Ja sie Koledze nie dziwie lepiej miec wpisane cos sensowengo
z literatury niz nicosc.

> Przyklad: wypukla karta kredytowa do zelazka
> tablica rejestracyjna
> tabliczka znamionowa
> DNA z genotypem reprezentowanym przez geny/bialka.

Informacja, dane, program jest niematerialna poniewaz jest w duzym
zakresie niezalezna od nosnika na którym jest rozprowadzana
lub przechowywana, i jest wazniejsza od nosnika.

A przyklady z komputerem sieciowym to argumenty za niematerialnoscia
programu. Gdy wchodze na strone jakiejs firmy i kupuje ich program
przez internet. To nastepuje TYLKO wymiana informacji. Oni dostaja
info o mojej karcie kredytowej (nie zdjecie, czy kopie w plastelinie)
w zamian wysylaja mi niematerialna informacje majaca postac
programu.

Co wiecej pieniadze tez staja sie powoli nie materialne, i z czasem
stana sie calkiem, gdy place karta kredytowa poprzez terminal
to nastepuje tylko wymiana informacji -------niematerialnej---------.

Marek Dyjor
mdyjor_at_poczta.onet.pl
"Albo panstwo znacjonalizuje obywateli albo obywatele sprywatyzuja panstwo." (Wprost)
"Gdzie polityka tam gnój, gdzie gnój tam ......"