Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 23:08:25 MET

> Moim zdaniem to czas najwyższy żeby powstała w Polsce możliwość
> sprawnego rejestrowania domen.
Jedyna sprawnosc moze zapewnic automatyzacja, jak przy rejestracji
comow.

To tak na marginesie - dzisiaj po raz
> TRZECI wysłaliśmy pisma w sprawie rejestracji i po raz drugi
> najpierw kasowaliśmy wnioski, a potem pisaliśmy na nowo. Co gorsza - wiem,
> że to nie jest wyjątek ale reguła. NASK w żaden sposób nie jest w stanie
> przerabiać zgłoszeń o rejestrację mimo zmian w grudniu mających chyba w
> zamyśle doprowadzić do usprawnienia procedury.
>
> Dwa lata temu był pomysł, były dwa burzliwe zebrania - i góra nawet myszy
> nie urodziła...

Gdyz blad istnieje co do zasady i zasad przydzielania praw do uzywania
domeny.

Jedyne rozwiazanie to kupowanie domeny na wlasnosc jak numeru
rejestracyjnego samochodu.

Kto pierwszy ten lepszy.
Potem okres publicznego ogloszenia nowych domen i okres wnoszenia
zastrzezen, jak w prawie patentowym.
Po okresie do wniesienia zastrzezen, prawo wlasnosci domeny
zostaje uprawomocnione wydanym certificate of title
i domena stanowi wlasnosc dozywotni i moze podlegac dziedziczeniu.

Kazde inne rozwiazanie naraza NASK na odpowiedzialnosc prawna z tytulu
przydzielenia nazwy domeny, zaslugujacej na ochrone na rzecz innego
podmiotu.

A gdy nie ten lepszy co pierwszy, znaczy ze proces nigdy nie jest
zakonczony, bo zawsze polonus z Belize powie, ze ta nazwa jego
przysluguje z racji podobnego ukladu jego genow.

Moze ktos tu pracuje dla Internicu Iany, whois i zapyta czy zamierzaja
chronic prawa wlasnosci do domen.

Moze wprowadzic oplaty za kupno domeny na wlasnosc :
jednorazowo 1000 zl i czesc.
a tak co roku jak nie oplacisz czynszu dzierzawnego za domene to cie
moga wywlaszczyc jak z dzierzawy wieczystej gruntu.

Pytanie tylko komu placic te 1000 zl i za co ?

Dariusz