Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Andrzej Bursztynski (____at_pse.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 23:26:51 MET

Dariusz wrote:
>Jedyna sprawnosc moze zapewnic automatyzacja, jak przy rejestracji
>comow.

NASK wprowadził w grudniu automatyzację. Teraz od "automatu"
dostajemy informacje po równo 7 dniach "faks nieczytelny' -> ślemy
faks. Po 7-miu dniach "faks nieczytelny" -> ślemy polecony. I tu już
automat "się zaciął", "amba wcięła" i "zgłoszenie samo się skasowało
po kolejnych 5 dniach". Jedyna recepta - apiat' wykasować i spisać
na nowo zgłoszenie.

>Gdyz blad istnieje co do zasady i zasad przydzielania praw do uzywania
>domeny.
>
>Jedyne rozwiazanie to kupowanie domeny na wlasnosc jak numeru
>rejestracyjnego samochodu.
>
>Kto pierwszy ten lepszy.
>Potem okres publicznego ogloszenia nowych domen i okres wnoszenia
>zastrzezen, jak w prawie patentowym.
>Po okresie do wniesienia zastrzezen, prawo wlasnosci domeny
>zostaje uprawomocnione wydanym certificate of title
>i domena stanowi wlasnosc dozywotni i moze podlegac dziedziczeniu.

Ja bym jeszcze założył giełdę ukierunkowaną na handel domenami -)

>Kazde inne rozwiazanie naraza NASK na odpowiedzialnosc prawna z tytulu
>przydzielenia nazwy domeny, zaslugujacej na ochrone na rzecz innego
>podmiotu.

Obawiam się, że polskie prawo jest zdecydowanie zbyt niejasne i nie a propos
by kogokolwiek na cokolwiek narażało.

>A gdy nie ten lepszy co pierwszy, znaczy ze proces nigdy nie jest
>zakonczony, bo zawsze polonus z Belize powie, ze ta nazwa jego
>przysluguje z racji podobnego ukladu jego genow.
>
>Moze ktos tu pracuje dla Internicu Iany, whois i zapyta czy zamierzaja
>chronic prawa wlasnosci do domen.
>
>Moze wprowadzic oplaty za kupno domeny na wlasnosc :
>jednorazowo 1000 zl i czesc.
>a tak co roku jak nie oplacisz czynszu dzierzawnego za domene to cie
>moga wywlaszczyc jak z dzierzawy wieczystej gruntu.
>
>Pytanie tylko komu placic te 1000 zl i za co ?

Jedyna szansa na docelowe rozwiązanie problemu - unormowanie prawne
wg. jakichkolwiek spójnych zasad. A praktyczne - zapewnienie odpowiednich
zasobów do realizacji zadania i sprawnej procedury - wbrew pozorom te
rzeczy są właściwie w dużym stopniu rozłączne.

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-