Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 20:07:06 MET

Dariusz napisał:

> Fizyczna rzecza jest program komputerowy, poniewaz mozna go zapisac w
> postaci fizycznej, wydruku listingu kodu programu na papierze i w takiej
> formie sprzedac jako rzecz fizyczna.
> Podobnie portal mozna sprzedac jako rzecz fizyczna, wydruk kodu html na
> papierze.

Hm, to tylko oprogramowanie... a scislej sama czesc end-user. Poza tym
mamy w portalu:
1) Koncepcje (rzecz niematerialna, mozna ja zapisac w postaci jakis
dokumentow, ale to bedzie tylko przyblizenie).
2) Sprzet i jego konfiguracje.
3) Oprogramowanie (w tym "z polki" jak sysem operacyjny, zrobione wlasne
i tak dalej) i jego konfiguracja. WYNIKIEM jego dzialania jest kod HTML
(miedzy innymi).
4) Zawartosc (informacje i ich powiazania ze soba).
5) Obsluge (ludzi).
6) Lacza internetowe i cala pozostala infrastrukture.
7) Uzytkownikow (materializuja sie w postaci odwiedzalnosci, danych w
rejestracji, zapisanych przez nich informacji - listow i tak dalej).
8) Image budowane przez reklame, PR, odbior (najmniej materialne).
9) ...pewnie cos jeszcze
Z mojego punktu widzenia najcenniejsze sa: koncepcja, uzytkownicy i
image, w tej mniej wiecej kolejnosci.

> Portal moze byc przedmiotem waznej prawnie umowy sprzedazy
> a przedmiot umowy mozna w 100% dokladnie okreslic, udokumentowac i
> opisac, wlasnie na papierze w formie wydruku listingu kodu programow
> tworzacych portal.

Hm, wspolczuje temu podpisujacemu umowe wlasnosci portalu z dokumentacja
w postaci wydruku HTML.

Jaroslaw Zielinski