Re: Neostrada a kwestia wlasnosci ...

Autor: Radoslaw Kojdecki (Iradek_at_tychy.nIet.pl)
Data: Mon 19 Feb 2001 - 19:19:54 MET

In article <96rc25$6d5$1_at_news.tpi.pl>, Piotr Pawlow wrote:
>Żeby udostępniać łącze nie muszę mieć NAT-a. Czy jeśli sąsiad mówi mi,
>żebym mu to i owo z sieci ściągnął, i ja mu to ściągam, i przynoszę na
>HD, CD, czy innym nośniku, to czy to już jest udostępnianie łącza? A
>jeśli tym nośnikiem jest sieć LAN? A jeśli sąsiad nie będzie mnie o to
>prosił, tylko bezpośrednio wyda komendę mojemu komputerowi? Gdzie tu
>jest granica?

No wlasnie to jest najwiekszym problemem ... ta granica ... definicja tej
granicy. W przypadku umowy o Neostradzie jest to troche enigmatycznie
napisane (nie jest zdefiniowana ta usluga de facto) ...

>A jak mam na swoim komputerze zainstalowanego telneta, czy serwer
>X-ów, czy jakiś inny serwer, który pozwala sąsiadowi pracować na moim
>komputerze, to czy wtedy musiałbym przerywać połączenie z internetem
>na czas zalogowania sąsiada?

Wlasnie to jest kwestia definicji. Zalozmy definicje "polecenie
pobrania/wyslania danych musi zostac posrednio/bezposrednio wydane
wylacznie za pomoca urzadzenia (klawiatury/myszy) znajdujacej sie w
lokalu" ... definicja oczywiscie jest bzdurna, ale chyba dobrze pokazuje o
co mi chodzi ...

>To jest przecież nonsens! Może jeszcze wprowadzić ograniczenie
>prędkości przesyłania danych? Jak ktoś będzie nagminnie przekraczać
>dopuszczalną prędkość to mandacik! ;-) A jak jeszcze któryś jego
>pakiet spowoduje gdzieś kolizję to do kryminału! ;-) A na grupie
>'komunikaty' będą wiadomości w stylu: "w dniu dzisiejszym, z powodu
>złych warunków panujących na łączach, uprasza się abonentów Neostrady
>o nie przekraczanie prędkości 28,800bps" ;-)))

Hihi .. ROTFL :)

Radek

           Odpowiadając usuń literki "I" z adresu e-mail