Re: Kodeks Internauty - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Michal Szokolo (msz_at_kill-spammers.pmp.com.pl)
Data: Tue 13 Feb 2001 - 02:14:56 MET

Bronek Kozicki napisał(a):

> <msz_at_msz.pmp.com.pl> wrote in news:3A852B3C.D5DD526D_at_msz.pmp.com.pl...

> śliczny

> http://whatis.techtarget.com/WhatIs_Definition_Page/0,4152,211891,00.html )

> ... no to chyba problem polega na tym, że
> 1 - telenergo nie może zrobić z tego ogólnopolskiego/ogólnodostępnego
> szkieletu (prawo!)

Teoretycznie by mogło, tylko muszą sobie wymyślić "model biznesowy"
nadający się do konkurencji z POLPAK-T. Biorąc pod uwagę, że nadal
większość potencjalnych klientów woli kiepsko działające 2 Mbps od dobrych
512kbps...

> 2 - wydzierżawienie P-2-P od nich jest na tyle drogie, że nikomu
> postawienie back-bone o dużej przepustowości na dzierżawionych światłowodach
> się nie opłaci

Plotki chodzą, że oni chcą sami jakieś backbone uruchomić, poza swoim
korporacyjnym.

> 3 - nawet jeżeli 1 i 2 przestaną być problemem, to pozostanie problem
> ostatniej mili (nawet na odcinku provider/szkielet potrzebny jest kabel)

Ten problem powinni załatwiać lokalni ISP - tak jest w bardziej
cywilizowanych okolicach (z uwzględnieniem rozmycia pojęcia "lokalny").

> 4 - nawet jeżeli 1,2,3 przestaną być problemem, to co to za back-bone nie
> przyłączony do Internetu ? A nawet jeżeli zostanie przyłączony - to do kogo
> ? Do telepsa ?

Jak kogos stać na backbone, to go stać i na połączenia w świat własnymi
wyjściami - są Amerykanie, Telia, jakieś konsorcjum europejskie (nazwa mi
wyleciała z pamięci).

--
"That's hardly fair!" he cries.
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."