Re: V90 ???

Autor: Marcin Krakowiak (m.krakowiak_at_fiber.net.pl)
Data: Thu 08 Feb 2001 - 23:48:06 MET

> Skad ta dziwna liczba 32?

niby zle bo PRA ma w Europie 30kanalow B ale:
2048 / 64k = 32 (30 kanalow B plus 2 szczeliny sygnalizacyjne), ALE jest
standard pozwalajacy, przy wykorzystaniu wiecej niz jednego lacza PRA, na
przesylanie sygnalizacji dla wszystkich placzen za pomaca szczelin
sygnalizacjnych na "pierwszym" laczu PRA, co pozwala wykorzystac wiecej niz 30
kanalow B na kazdym nastepnym

> Nie widze powodu dla ktorego nie daloby sie zrobic np. dostepu 30 * V90
> przy uzyciu PC oraz karty PRI (a nawet karty HDLC - koszt calego sprzetu
> zamknalby sie bez problemu w $1000). Problem jest tylko w braku
> odpowiedniego oprogramowania, no i oczywiscie nie uwazam takiej
> konstrukcji za specjalnie dobry pomysl.

problem jest w mocy obliczeniowej komputera, procesory DSP stosowane w serwerach
dostepowych musza sobie radzic sobie z obrobka sygnalu analogowego w czasie
rzeczywistym; kazdy modem softwarowy V.90 wymaga przynajmniej pentium200 dla
przyzwoitej pracy... nie wiem jaki komputer musialbys miec dla pracy z 30
kanalami rownoczesnie??? pewnie DROGI

> --
> Krzysztof Halasa
> Network Administrator