Re: TRANSFER!!!

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Mon 05 Feb 2001 - 01:06:57 MET

On Sun, 4 Feb 2001 08:34:18 +0100, "Marek" <emw_at_pro1.promail.pl>
wrote:

>Wszystko jak na razie wskazuje, że według decydentów TP SA są to są rzeczy
>NIEZALEŻNE.

Myślę, że decydenci nie bardzo wiedzą co to jest ten Internet, a sami
mają chyba odpowiednio szybkie łącza :), więc problem dla nich nie
istnieje. Oczywiście mogę się też mylić...

> [...]
>można za takie "hasełka" (256 kb/s itd.) kasować większe pieniążki. A
>zdecydowano się zapewne na tę technologię, bo może ona mieć niższe koszty
>instalacyjne na jednego abonenta (dla HIS-a jest 999, a plotka mówi o 100 za
>ADSL), co pozwoli ich podłaczyć de facto więcej, niż to było w SDI - gdzie
>poziom
>999 zł za instalację w wielu wypadkach był barierą rynkową.
>A że szkielet nie wytrzyma obsługi tylu klientów to całkiem inna sprawa.
>I w ten sposób robi się maszynka do robienia pieniędzy.

Instalacja ADSL będzie kosztować dużo mniej niż instalacja HIS.
Niedługo powinna być dostępna strona Neostrady, tam powinny być
wszystkie niezbędne szczegóły.

Abonamentowo wychodzi dość nieźle (w każdym razie w porównaniu do
Polpaku), więc gdyby tylko zrobili kanał zwrotny o pełnej prędkości
(co o ile mi wiadomo jest technologicznie możliwe) to w dużym stopniu
zamordowali by CST :) Ale oczywiście tego nie zrobią, bo nie od tego
jest TPSA żeby dawać ludziom szybki i tani dostęp do Internetu, tylko
po to, żeby _zarabiać_ -- co samo w sobie nie jest oczywiście naganną
działalnościa, ale połączone ze słowem _monopol_ brzmi już mniej
ciekawie...

>Może jednak warto zaryzykować inne stwierdzenie: że rozbudowa Polpaka, o
>której głośno się trąbi już praktycznie wszędzie (bo i strony www TPSA, i
>prasa) jest naprawdę fundamentem, na którym będą oferowane nowe usługi ADSL.
>Czyli NAJPIERW Polpak a POTEM ADSL.
>Tylko że owa rozbudowa jest prowadzona trochę dziwnie, czego efektem są
>trudności ostatnich 3 tygodni. I nawet jeśli są one uzasadnione i
>obiektywne, to martwi,
>że jest to robione "tajne/poufne". Rzeczowa, rzetelna informacja zrobiłaby
>więcej niż te wszystkie podchody.

Wiedza to potęga, dziwisz się, że TPSA nie chce się nią dzielić? :)

>I mam nadzieję, że z chwilą oficjalnego uruchomienia ADSL (a propos: ponoć w
>Wawie już jest to oferowane nieoficjalnie, ciekawe czy uzytkownicy tej
>usługi maja zakaz wypowiadania się, choćby tutaj) Polpak będzie w stanie
>obsłużyć dialupa, SDI, ADSL, łacza stałe itd. w sposób na jakim nam
>wszystkim zależy.

Marzenia ściętej głowy IMHO niestety. Dopóki nie zniknie w Polsce
monopol stanowiony przez państwo i jeszcze pare lat po tym będzie tak
jak jest, czyli _źle_.

Swoją drogą aż się łezka kręci w oku gdy się widzi, że w USA
(cokolwiek by nie mówić o chorym prawodastwie tego państwa) sądy
przynajmniej _udają_, że chronią konsumenta. U nas się nawet udawać
nie chce.

--
tek. there are some unsolved misteries in your pillbox.
(c)2001 tek. -- just to avoid your .sig's.