Re: TRANSFER!!!

Autor: Marek (emw_at_pro1.promail.pl)
Data: Sun 04 Feb 2001 - 08:34:18 MET

Użytkownik "Michal Tatarynowicz" <tekkton_at_polbox.com> napisał w wiadomości

> ... IMO TPSA powinna _najpierw_ rozbudować polski backbone do
> sensownych przepustowości (np. 622Mbit/s do każdego większego miasta)
> a _potem_ dopiero bawić się w oferowanie usług dostępu
> szerokopasmowego.

Wszystko jak na razie wskazuje, że według decydentów TP SA są to są rzeczy
NIEZALEŻNE.

Można przyjąc takie wytłumaczenie: wprowadzenie ADSL o nazwie Neostrada
(durna trochę, ale niech będzie) nie wynika z chęci dostarczenia klientowi
usługi o "ustawialnym" paśmie 256 kb/s, 512 kb/s i tak do góry. Przecież w
umowach zapewne i tak będzie znana z regulaminu SDI klauzula, że "TP SA nie
gwarantuje przepustowości do zasobów internetu". Trick polega na tym, że
można za takie "hasełka" (256 kb/s itd.) kasować większe pieniążki. A
zdecydowano się zapewne na tę technologię, bo może ona mieć niższe koszty
instalacyjne na jednego abonenta (dla HIS-a jest 999, a plotka mówi o 100 za
ADSL), co pozwoli ich podłaczyć de facto więcej, niż to było w SDI - gdzie
poziom
999 zł za instalację w wielu wypadkach był barierą rynkową.
A że szkielet nie wytrzyma obsługi tylu klientów to całkiem inna sprawa.
I w ten sposób robi się maszynka do robienia pieniędzy.

Może jednak warto zaryzykować inne stwierdzenie: że rozbudowa Polpaka, o
której głośno się trąbi już praktycznie wszędzie (bo i strony www TPSA, i
prasa) jest naprawdę fundamentem, na którym będą oferowane nowe usługi ADSL.
Czyli NAJPIERW Polpak a POTEM ADSL.
Tylko że owa rozbudowa jest prowadzona trochę dziwnie, czego efektem są
trudności ostatnich 3 tygodni. I nawet jeśli są one uzasadnione i
obiektywne, to martwi,
że jest to robione "tajne/poufne". Rzeczowa, rzetelna informacja zrobiłaby
więcej niż te wszystkie podchody.

I mam nadzieję, że z chwilą oficjalnego uruchomienia ADSL (a propos: ponoć w
Wawie już jest to oferowane nieoficjalnie, ciekawe czy uzytkownicy tej
usługi maja zakaz wypowiadania się, choćby tutaj) Polpak będzie w stanie
obsłużyć dialupa, SDI, ADSL, łacza stałe itd. w sposób na jakim nam
wszystkim zależy.

Marek