Re: Kodeks Internauty 2 - rozwiazaniem dla transferow?

Autor: Marek Dyjor (mdyjor_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 03 Feb 2001 - 10:56:11 MET

Użytkownik "miab" <miab_at_warman.com.pl> napisał w wiadomości news:95f8ch$scu$1_at_news.tpi.pl...
> I tylko na samym koniuszku miesiaca wprowadzic
> koniecznosc zaplacenia abonamenciku za szybkosc
> posiadanego lacza plus ustalonej kwotunki za kazdy
> sciagniety(rozpoczety) Gigabajcik.
Miab czemu ty chcesz zastępować rynek swoimi genialnymi pomysłami.

jedyne czego potrzebuje internet w Polsce to prawdziwego uwolnina usług internetowych (żadnych koncesji i zezwoleń) oraz program rozwoju sieci szkieletowych w postaci np. ulg podatkowych dla firm które wybudują ogólnodostępne szkielety o zasięgu ogólnopolskim.
oraz zwolnienie z opłat za pasmo radiowe firm które zapewniają transmisje radiową danych cyfrowych.
Prawda jest taka że internet (jako środek komunikacji) staje się równie ważny jak dobre drogi a może nawet ważniejszy dla przyszłości naszego kraju. i bez wsparcia jego rozwoju rozłożymy się na łopatki.

A pomysły typu samoograniczenie czy opłaty za ilość danych. My jako odbiorcy tego medium powinniśmy myśleć dokładnie zgodnie z algorytmem:
szukać najtańszej i najlepszej usługi (względnie optymalizować cenę i jakość) a potem wymagać od dostawcy wywiązywania się z właściwego poziomu usługi.

Powiem jeszcze jedno może expierd czasem pieprzy ale ma chyba jednak trochę racji w tym że TPSA robi ludzi w buca sprzedając więcej urządzeń SDI niż jest w stanie odpowiednio obsłużyć i proponując wprowadzenie dodatkowych usług typu ADSL w sytuacji gdy siec już dawno osiągnęła swoje nasycenie.
Sądzę że może powinniśmy jako klienci TPSA (ci którzy mają SDI) złożyć wnioski do Urzędu Ochrony Konkurencji (czy jak to się tam nazywa) o zbadanie problemu SDI w aspekcie nierzetelności oferty oraz nierównych warunków stron umowy. TPSA tak naprawdę niczego nie gwarantuje swojemu odbiorcy. I myślę że okres pilotowy nie jest tutaj żadnym wyjaśnieniem.

Marek Dyjor
mdyjor_at_poczta.onet.pl
"Albo państwo znacjonalizuje obywateli albo obywatele sprywatyzują państwo." (Wprost)
"Gdzie polityka tam gnój, gdzie gnój tam ......"