transfer w SDI

Autor: Wojciech Kruzel (woyteck_at_dns.gamma.com.pl)
Data: Fri 02 Feb 2001 - 13:39:10 MET

Czesc

Jak wiadomo SDI ma 115,2kbit/s ale nie zwiedzcie sie tym!
Dlaczego?

Oto wytlumaczenie:

W domu mam SDI podpiete do linuxa i sprawdzalem maxymalny transfer
wykozystalem od tego polecenie

pppstats -w 1
ktore pokazywalo ilosc bajtow przechadzacych przez SDI w ciagu 1 sekundy

i teraz gorzka prawda.

MAXIMUM jakie udalo sie osiagnac (trenowalem na bliskich hostach
podlaczonych do pozmanu) TYLKO 11,5 KB/s a dokladnie to wygladalo na
11500 bajtow na sekunde, no, max jaki widzialem to bylo 11517 ale nie
wiecej. Ponadto przy wlaczanym telefonie spadalo to do rowno 7000
bajtow/s.
O dziwo, transfer ode mnie w swiat byl nawet na poziomie 11600 bajtow/s
Czyzby mysleli przyszlosiciowo? Ze kazdy zrobi serwis na swoim SDI?

Wniosek: Producent (w zmowie z TPSA zapewne) zle przeliczyl wartosc
bajtow na bity wykorzystujac mnoznik *10 zamiast *8 - widac nie uczyli ich
tego.
Tak wiec wystarczy podzielic oslawione 115.2 przez 10 i juz mamy maxymalny
transfer jaki mozna osiagnac przez SDI.

Widzialem tez w poprzednich postach klotnie o transfer gwarantowany.
Otoz mam znajomego w Poznanskiej TPSA, ktory (co bylo dla mnie
zaskoczeniem) montowal SDI i przyszedl z odbiorem technicznym do mnie do
domu. (zaskoczylo mnie to poniewaz nawet nie wiedzialem ze pracuje w TPSA)
Od niego to dowiedzialem sie, ze TPSA wyznaczyla CIR dla kazdego
urzadzenia SDI.

Wartosc CIRu dla SDI to (trzymajcie sie) 512 bajtow/s.

Do tego kolejny bajer: urzadzenia zbiorcze HIS-NAE (potocznie polki)
powinny byc standardowo podlaczane 2 x 2 Mbit/s do polpaku. (choc w
specyfikacji test tez podlaczenie do ISDN - tego 8 kanalowego, oraz do
sieci Ethernet - co tez jest wykozystywane, ale zadko - bo po co?)
A TPSA w ramach oszczednosci i zasady: przeciez wszyscy na raz nie
korzystaja - montuje tylko 1 x 2Mbit/s. Co jednak ujawnia sie podczas
kozystania w godzinach szczytu transferem slimaczym :-)

Mam nadzieje ze to troche rozjasni sprawe :-)

Woyteck

PS Co sie tyczy DNS, to jak ktos chce miec najszybciej to niech w
windowsach (dla userow windows - dla unixowcow podobnie, ale mysle ze oni
sobie inaczej poradzili) zmieni sobie plik hosts.sam na hosts. bez
rozszerzenia i niech tam powpisuje sobie adresy IP oraz nazwy czesto
odwiedzanych hostow. Gwarantuje ze to przyspieszy dzialanie :-)

--
Wojciech Kruzel