Re: offtopic: ebay

Autor: Tomek Zarod (tomek_at_ksiegarnia.com.pl)
Data: Sun 28 Jan 2001 - 21:04:17 MET

Nie ma problemow, jesli towar kosztuje ponizej 65$ (chyba), bo wtedy
urzad celny z zalozenia to olewa, przy wiekszych kwotach, jak trafi sie
na jakiegos beznadziejnego urzedasa z agencji celnej (bo to nie
odporawia urzad celny, tylko zawsze agencja, ktora najpierw Cie poprosi
o wypelnienie kilku druczkow, ktore trzeba im faksowac, a za cala usluge
bierze kilkadziesiat zl.) to moze byc przerabane. Ja sprowadzam z USA
duzo ksiazek, czasem plyty i to idzie przez agencje DHL w Katowicach. Z
reguly dzwonia i sie pytaja co jest, jak ksiazki, to z reguly udaje im
sie przepchnac bez odprawy (vat+clo i tak jest 0). Gorzej z przesylkami
mieszanymi. Polskie przepisy celne sa tragiczne, musi byc dolaczona
zagraniczn faktura wg jakichs polskich przepisow - inaczej wala clo i
22% vatu nie patrzac co jest w srodku (niedawno mi tak oclili ksiazki,
bo nie zadzwonili sie spytac co jest w srodku)
Co do placenia - polecam www.bidpay.com, z reguly na nastepny dzien
odbiorca ma kase. Biora 5$ przy malych transakcjach.

Jakby co, zapraszam po szczegoly na priv, bo to nie do konca ta grupa...

Tomek

--
http://www.ksiegarnia.com.pl/
http://www.DolnySlask.com/